Cyberpunk Wiki
Advertisement

Irlandia to kraj z północno-zachodniej Europy, który pojawia się w papierowej grze RPG Cyberpunk 2020.

Historia[]

Irlandia to kraj ukształtowany przez swój geograficzny i fizyczny charakter. Jego górzysty i wyzywający krajobraz oparł się nie tylko zmianom klimatycznym, ale także tym, których próbował dokonać człowiek. Cała irlandzka infrastruktura i szlaki komunikacyjne podążają za ukształtowaniem terenu, zamiast stosować zwykłą europejską procedurę wiercenia otworów w wszystkim, co stoi na drodze.

Europejski efekt skrajny[]

Będąc na obrzeżach Europy Irlandia jest popularnym celem przemytników i osób chcących przedostać się do Europy niezauważeni. Nieuprzemysłowiony charakter Irlandii sprawia, że trudno w kraju ukryć duże ilości czy dobra techniczne. Z tego powodu przemyt obejmuje głównie ludzi, informacje, drobne nielegalne towary (narkotyki, klejnoty, metale szlachetne) i przedmioty luksusowe. Typową metodą przemytu jest skorzystanie z opuszczonej zatoczki. Wpłyń, zrzuć przemycany przedmiot i poproś o jego odbiór przez zaufanego lokalnego kontaktowca, który go wyśle. W handel przemytniczy zaangażowane są całe wioski nadmorskie, lecz zajmują się one prawie wyłącznie bezpiecznymi towarami i bardzo selektywnie wybierają, z kim mają do czynienia. Lokalne organy ścigania na ogół wiedzą o przemycie. Zwykle podejmują działania, aby temu zapobiec, tylko w przypadku otrzymania skargi lub jeśli przemycony przedmiot narusza jedną z niepisanych zasad, według których zdają się działać obie strony. Czasami ten brak wysiłku złości Komisję Europejską lub korporację. Podejmuje się jednak niewiele prób niezależnych działań, ponieważ Irlandia pozostaje niezwykle niezależna, jeśli chodzi o egzekwowanie prawa i zwykle ostro podchodzi do niesankcjonowanych operacji.

Największy park tematyczny na świecie[]

W XX wieku Irlandia pozostała stosunkowo nietknięta przez współczesną cywilizację: z tego powodu oraz z powodu fizycznych ograniczeń krajobrazu zdecydowano zachować Irlandię w jak najbardziej naturalnym i nieskażonym stanie oraz promować to jako jej największą cechę. Zarówno w Irlandii, jak i w WE przyjęto wiele przepisów ograniczających działalność korporacji. Wprowadzili także środki umożliwiające nałożenie surowych kar na tych, którzy łamią którąkolwiek z wielu „Ustaw o ochronie przyrody”. Ograniczenia te oznaczają, że wszystkie podróże wewnętrzne odbywają się autentycznymi, choć niezanieczyszczającymi środowiska replikami pojazdów z XX wieku lub wcześniejszych. Nawet pojazdy przemysłowe i rolnicze są replikami, a rząd przyznaje dotacje, aby pomóc ludziom w utrzymaniu historycznego tematu kraju. Wszelkie nowe budynki muszą być stylizowane tak, aby komponowały się ze starszymi budynkami, a na terenach wiejskich wszystkie budynki są utrzymywane w oryginalnym stanie. Niektóre mieszkania zostały dobudowane i nie posiadają nowoczesnych udogodnień, nawet filmów, które mogłyby dokładnie pokazać, jak żyli ludzie, zanim KE zapewniła im równy, najniższy standard życia. Ponieważ cały kraj jest właściwie parkiem tematycznym, wiele korporacji lokuje tutaj swoje ośrodki odpoczynku i odprężenia. Idylliczna i spokojna okolica zapewnia pracownikom doskonałe warunki do odpoczynku, relaksu i obcowania z przyrodą. Znajduje się tu także wiele rządowych centrów konferencyjnych, które wiele korporacji wykorzystuje jako neutralną platformę do spotkań ze swoimi przeciwnikami w środowisku niskiego ryzyka. Oprócz obiektów krytych, Irlandia oferuje także jedne z najbardziej spektakularnych krajobrazów w Europie. Cały kraj jest prawie nietknięty przez ogólnoświatowe zmiany klimatyczne i oferuje wiele możliwości, aby naprawdę zbliżyć się do natury. Może to być biwakowanie, piesza wędrówka, przejażdżka na kucykach lub wcielenie się w rolę pracownika i faktyczne życie życiem ubiegłego stulecia, tak jak robili to twoi dziadkowie.

Advertisement