Cyberpunk Wiki
Advertisement

Holokaust Night City był katastrofą nuklearną w Night City, która miała miejsce 20 sierpnia 2023 roku.

Historia[]

Preludium[]

Podczas Czwartej Wojny Korporacyjnej, 20 sierpnia 2023 r., zespół inwazyjny Militech dowodzony przez Morgana Blackhanda i Johnny'ego Silverhanda podjął próbę infiltracji wież Arasaka w Night City w celu skopiowania lub zniszczenia projektu Reliktowej Bazy Danych Korporacji Arasaka oraz usunięcia programu Soulkiller 3.0 z ich sieci

Johnny Silverhand dowodził Drużyną Alpha, składającą się z kilku Militech SpecOps, części grupy Aldecaldos znanej jako Lobos, solistów Rogue i Shaitan, mediów Lyle'a Thompsona oraz netrunnera o imieniu Spider Murphy. Ich misją była infiltracja laboratoriów Soulkiller na 120 piętrze w celu odzyskania Alt Cunningham, która została uwięziona w sieci Arasaka, i zniszczenia Soulkiller 3.0.

Celem Strike Team Beta było dotarcie do bazy danych Reliquary znajdującej się w podziemiach, gdzie obecnie znajdowało się centrum dowodzenia Arasaka, i albo odzyskanie danych, albo ich zniszczenie. Celem było uczynienie projektu bazy danych bezużytecznym dla konkurencyjnej korporacji poprzez użycie taktycznego ładunku nuklearnego. Ponieważ znajdowało się ono w najniższym punkcie wież Arasaka, wewnątrz silnie osłoniętego kompleksu, zakładano, że zaabsorbuje ono uderzenie wybuchu i zapobiegnie ogromnym zniszczeniom.

Drużyna uderzeniowa Omega była dowodzona przez Morgana Blackhanda i składała się z reszty sił uderzeniowych Militech. Ich misją było działanie jako wsparcie ogniowe, wzmocnienie i ratunek w razie potrzeby

Atak[]

Drużyna Johnny'ego opuściła AV na najwyższym piętrze wież Arasaka, aby zabezpieczyć szybką drogę do laboratoriów dziesięć poziomów niżej. Nie wiadomo, jaką drogę obrała drużyna Omega, ale ostatnią osobą, która widziała Blackhanda był jeden z Lobosów, który był świadkiem, jak zmierzał on klatką schodową z ciężką walizką.

Po włamaniu się do budynku, Drużyna Alpha rzuciła się do laboratoriów, gdzie Spider uzyskał dostęp do komputerów Arasaki, aby skontaktować się z Alt i ją uratować. Po przeniesieniu jej do walizki z danymi Pająka, netrunner przystąpił do pobierania pewnego rodzaju informacji do datachipów i załadował wirusa, aby zniszczyć wszelkie informacje dotyczące Soulkillera 3.0 z sieci Arasaka. Zapytany przez Thompsona o datachipy, Spider okłamał go, mówiąc, że zawierały one jedynie informacje o zespole programistów Arasaki i inną podstawową wiedzę korporacyjną.

Drużyna Alpha została nagle zaatakowana przez Adama Smashera i grupę żołnierzy Arasaki, którzy zabili wielu agentów Militechu i Lobosa w pierwszym ataku, poważnie raniąc Thompsona i unieruchamiając resztę drużyny w laboratoriach. Podczas gdy obie grupy ostrzeliwały się nawzajem, Spider zakradła się do swojej walizki z danymi, aby połączyć się z siecią i rozproszyć różne części Alt, z których każda została oznaczona znacznikiem w nadziei, że kiedyś je odnajdzie. Podczas tych wydarzeń Johnny, który ledwo zdołał znaleźć osłonę, był skonfliktowany co do tego, co robić. Czuł, że porzucił Alt ostatnim razem, więc rockerboy zapewnił siebie, że nie zrobi tego ponownie. Z pistoletem maszynowym Militech w jednej ręce i swoim Malorianinem w drugiej, Johnny opuścił swoją osłonę, krzycząc i prowokując Smashera, podczas gdy bezskutecznie opróżniał swoją broń na borga. Smasher odwrócił się i wystrzelił w niego ze swojego autoshotguna, przecinając Silverhanda na pół. Shaitan, korzystając z odwrócenia uwagi, chwycił i unieruchomił Smashera, każąc reszcie załogi odejść. Spider Murphy próbowała dosięgnąć Silverhanda, ale Rogue powstrzymała ją, mówiąc netrunnerowi, że już go nie ma. Spider sięgnęła do swojej kurtki i wyciągnęła plik danych, który Alt pobrała dawno temu.

Szepcząc Johnny'emu, że jest jej przykro, Spider włożyła chip w tył czaszki umierającego rockmana. Następnie próbowała sięgnąć po swoją walizkę z danymi, ale szybko zdała sobie sprawę, że została zniszczona w ogniu krzyżowym. Życząc Alt powodzenia, Spider pomogła Rogue i ocalałym Lobos wciągnąć rannego Thompsona do windy. Spider wiedziała, że Johnny zostanie pomszczony, a dotykając pozostałych datachipów w kieszeni, miała pewność, że Rache Bartmoss również zostanie pomszczona.

Po zakończeniu misji Zespół Alfa rozpoczął ekstrakcję. Gdy znaleźli się na szczycie budynku, wsiedli do ratunkowego AV. Podczas startu zobaczyli Morgana Blackhanda walczącego z Adamem Smasherem na szczycie Arasaka Towers. Kilka minut później, gdy AV był już dość daleko od budynku, wybuchła bomba atomowa.

Detonacja[]

Podczas gdy oddziały Militech SpecOps i Arasaka brały udział w wymianie ognia, w jakiś sposób urządzenie nuklearne przedwcześnie zdetonowało się na 120. piętrze południowej wieży, wewnątrz bunkra mieszkalnego Kei Arasaka, w którym znajdowało się laboratorium Soulkiller. Eksplozja, o mocy 0,1 lub 0,5 kilotony, natychmiast zniszczyła wieże Arasaka, dzieląc je na pół i powodując zawalenie się obu konstrukcji na zewnątrz. Całe miasto i dzielnica korporacyjna zamieniły się w ruiny w ciągu kilku sekund, a prawie wszyscy w bezpośrednim sąsiedztwie zginęli. Wybuch natychmiast spalił ponad 12 000 osób w pobliżu wież i śmiertelnie ranił ponad pół miliona innych. Kolejne ćwierć miliona zginęło w następstwie wybuchu w ciągu następnych tygodni i miesięcy.

Ponieważ detonacja nastąpiła na wysokości około 366 metrów nad poziomem morza, eksplozja była technicznie wybuchem powietrznym i chociaż zmniejszyło to ogólną długoterminową radioaktywność, większość tego, co pozostało, przeniknęła tylko do ogromnych drapaczy chmur otaczających obszar wybuchu. Ponieważ znaczna część metropolii została zbudowana na wypełnieniu, a wysokość była pierwotnie bardzo niska, bomba atomowa spowodowała niewielkie trzęsienie ziemi, które upłynniło część wypełnienia i zalało centrum miasta. Ogromna eksplozja zamieniła tony surowego betonu i stali z budynków w pył, który pokrył całą północną Kalifornię i daleko w morze przez wiele miesięcy, a także wywołał gwałtowną burzę ogniową, która objęła tysiące akrów poza Night City. Chmura pyłu wzbiła się w niebo i zmieniła jego kolor na czerwony na prawie dwa lata. Nawet wiele lat po eksplozji, zawieszone cząstki powodowały, że niebo o świcie i zmierzchu świeciło na czerwono, inspirując ludzi, którzy przeżyli ten okres, do nazywania go Czasem Czerwieni

Następstwa[]

Night City ledwo nadawało się do zamieszkania w ciągu 24 godzin od detonacji. Wielu mieszkańców Night City nie ucierpiało z powodu początkowego opadu, ponieważ byli oni w większości pozbawieni cyberprzestrzeni lub mieli już zainstalowane w swoich ciałach filtry radioaktywności. Jednak burza ogniowa zniszczyła znaczną część budynków mieszkalnych w mieście, zmuszając ludzi do przeniesienia się na przedmieścia po drugiej stronie zatoki lub do bardziej oddalonych obszarów. Skroplona, trzęsąca się ziemia spowodowana eksplozją przerwała sieć gazową, wodociągową i elektryczną.

Ówczesna prezydent USA Elizabeth Kress winą za atak na Night City obarczyła korporację Arasaka. Wkrótce jednak udało jej się ustalić, że faktycznie użyta broń została dostarczona przez grupę uderzeniową Militech. Wielkim kłamstwem forsowanym przez Militech i USA było to, że Arasaka sami wysadzili w powietrze centrum korporacyjne Night City w ataku obszarowym, aby powstrzymać Militech przed przejęciem kontroli nad wieżami Arasaka. Prawda jest taka, że nigdy formalnie nie ustalono, kto wywołał eksplozję. W oczach opinii publicznej powód detonacji nuklearnej nigdy nie został ujawniony. Niektórzy uważali, że było to nadgorliwe pragnienie Militechu, aby zmiażdżyć Arasakę, podczas gdy inni uważali, że była to broń do blokowania obszaru, uruchomiona w celu ochrony wież Arasaka.

W ciągu kilku godzin od katastrofy, prezydent Kress znacjonalizował Militech za sprawą dyrektora generalnego, generała Donalda Lundee, i jego komisji rezerwowej. Militech został całkowicie podporządkowany wciąż licznej armii Stanów Zjednoczonych i wypędził wszystkie siły Arasaki z kontynentalnych Stanów Zjednoczonych pod groźbą odwetowego ataku na tokijską siedzibę Arasaki. Inne kraje szybko poszły w ślady USA, nacjonalizując i/lub blokując aktywa obu uczestników Czwartej Wojny Korporacyjnej.

Dziedzictwo[]

Podczas odbudowy Night City znaczna część radioaktywnego gruzu została wyrzucona do zatoki Del Coronado, podczas gdy miejsce wybuchu nuklearnego stało się znane jako Gorąca Strefa, obszar Night City wypełniony ruinami katastrofy. Do 2045 r. znaczna część promieniowania ustąpiła, ale nadal było ono obecne na pewnym poziomie.

Podczas Czasu Czerwonego, młodym niezależnym mediom znanym jako Trace Santiago udało się uzyskać informacje o tym, co naprawdę wydarzyło się w 2023 roku, pisząc kilka artykułów i książek na temat Czwartej Wojny Korporacyjnej i Katastrofy AHQ. Po opublikowaniu tej historii, Wielkie Kłamstwo - oszustwo stworzone przez prezydenta Kressa i Militech, aby obwinić Arasakę za detonację nuklearną - całkowicie się rozpadło. Publikacja ta odniosła spektakularny skutek przeciwko Militechowi i Nowym Stanom Zjednoczonym Ameryki, skłaniając Night City do ponownego przyłączenia się do Arasaki, a nie do Stanów Zjednoczonych. Mimo to wielu mieszkańców Night City nadal uważało, że to Arasaka była odpowiedzialna za wybuch bomby atomowej, a przynajmniej, że to oni byli odpowiedzialni za ten incydent, ponieważ korporacja była powodem, dla którego wojna dotarła do Night City, ponieważ metropolia była północnoamerykańskim centrum operacyjnym Arasaki. Po tych rewelacjach opinia była bardzo podzielona, wielu nienawidziło Arasaki, podczas gdy inni woleliby raczej zobaczyć powrót azjatyckiej korporacji niż poddać się federalnym rządom rządu NUSA.

W 2077 r. Hanako Arasaka podała, że początkowa liczba ofiar śmiertelnych wyniosła około czterech tysięcy pracowników Arasaki i Obywateli miasta.

Urządzenie nuklearne Arasaki[]

Bomba, która zniszczyła wieże Arasaka, pochodziła od Militech, ale Arasaka miała znacznie potężniejsze urządzenie termojądrowe ukryte pod fundamentami budynku w momencie eksplozji. Według Michiko Arasaki, ta bomba została umieszczona w wieżach na wypadek, gdyby Militech zdołał pokonać ich obronę i przejąć ukryte w nich sekrety. Wiedziała o tym tylko garstka osób na szczycie korporacji, takich jak jej obecny dyrektor generalny Kei Arasaka i jego ojciec Saburo.

Wkrótce po incydencie Kei wysłał ludzi, aby sprawdzili, czy bomba, która wybuchła, należała do nich, ale ostatecznie okazało się, że było to urządzenie Militech. Szukali swojego urządzenia, ale bezskutecznie. Dochodząc do wniosku, że tylko ktoś bardzo silny mógł ją zabrać, zespół poszukiwawczy użył skanerów promieniowania i znalazł ślad, który prowadził poza strefę gorącą i do garażu borga o imieniu Samantha Stevens. Podczas gdy zespół poszukiwał bomby, Kei Arasaka został zabity, a zespół poszukiwawczy pozostał bez instrukcji, jak postępować. Ostatecznie postanowiono po prostu zostawić urządzenie tam, gdzie było, ale uważnie obserwować Samanthę i garaż, dopóki bomba nie zostanie przeniesiona. W rzeczywistości Samantha weszła do Hot Zone, aby zbadać zniszczony bunkier w ruinach Wież, tylko po to, by znaleźć martwe ciało Johnny'ego Silverhanda i niezdetonowane urządzenie nuklearne. Wrzuciła bombę do zatoki Del Coronado i użyła jej ciężkiej obudowy do ukrycia ciała Silverhanda.

Piętnaście lat później Michiko Arasaka podążyła za grupą, której zadaniem było przeniesienie skrzyni do Nowego Meksyku, gdzie przechwyciła ich i powiedziała prawdę o urządzeniu. Wiedząc, jak niebezpieczne byłoby, gdyby którakolwiek z frakcji w Arasace dostała je w swoje ręce, postanowiła pomóc grupie dotrzeć do Los Alamos Labs, aby bezpiecznie je zdemontować.

Oprócz Samanthy Stevens, Angel była jedyną osobą, która wiedziała, że zawartość urządzenia została wrzucona do zatoki Del Coronado.W pewnym momencie podczas Czasu Czerwonego komuś udało się znaleźć i odzyskać bombę, choć nie wiadomo kto.

Advertisement