Cyberpunk Wiki
Advertisement

Hiszpania to kraj na Półwyspie Iberyjskim, w południowo-zachodniej Europie, graniczący z Portugalią i Francją. Jest członkiem Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej. Obejmuje 17 regionów autonomicznych o zróżnicowanej geografii i kulturze. Jej stolicą jest Madryt, gdzie znajduje się Pałac Królewski i Muzeum Prado, w którym mieszczą się dzieła europejskich artystów. W Segowii znajduje się średniowieczny zamek i nienaruszony rzymski akwedukt. Stolicę Katalonii, Barcelonę, wyróżniają fantazyjne modernistyczne zabytki Antoniego Gaudiego, takie jak kościół Sagrada Família.

Opis[]

Hiszpania jest krajem nietypowym w społeczeństwie. Znajduje się pośrodku między potęgami na północy (Niemcy, Francja i kraje Beneluksu) a biednymi krewnymi (Grecja, Irlandia i Wielka Brytania). I w przeciwieństwie do Włochów, Hiszpanie są krajem silnie prowspólnotowym. Hiszpania jest trzecim krajem Wspólnoty pod względem liczby personelu pracującego w Europejskiej Wspólnocie Gospodarczej, po Francji i Niemczech. Jednakże jego fragmentaryczna polityka osłabia jego znaczenie społeczne w wielu kierunkach. Jedyną stałą jest antyfrancuska i proniemiecka postawa podzielana przez większość polityków. Niemcy dobrze płacą za to wsparcie, natomiast Francja oscyluje pomiędzy represjami a próbami przekupstwa. W sumie sprawia to, że Hiszpania jest krajem otrzymującym największą część dotacji rozwojowych WE, które szybko są wydawane na ratowanie hiszpańskiej gospodarki przed załamaniem. W tej sytuacji kraj od kilkudziesięciu lat tkwi na tej pozycji, nie spadając, ale nie mogąc poprawić swojej pozycji w Europie. Stało się tak również w przypadku, gdy populacja utrzymywała się na stałym poziomie przez ostatnie trzydzieści lat, unikając nawet większości Plagi Wyniszczającej. Zaraza była przyczyną najbardziej polemicznego posunięcia politycznego w Hiszpanii w ostatnim czasie. Kraj zmienił swoje przepisy imigracyjne, jedno z najbardziej liberalnych na świecie, aby blokować wjazd obcokrajowcom do kraju. Tylko obywatele europejscy mogą łatwo dostać się do Hiszpanii. Nikt z „kraju objętego ograniczeniami (Stany Zjednoczone nie są jeszcze objęte ograniczeniami, chociaż były naciski w tym kierunku) nie może nawet odbyć podróży turystycznej lub rekreacyjnej do tego kraju. Guardia Civil ma swobodę w kontaktach z nielegalnymi imigrantami, co oznacza, że zazwyczaj deportacja nie jest konieczna.Chociaż wielu młodych Europejczyków woli trudną i porzuconą (w porównaniu z ich rodzinnymi miastami), ale uporządkowaną sytuację w Hiszpanii, większość turystów przeniosła swoje zainteresowanie do sąsiedniej Portugalii, co ucierpiało na handlu turystycznym. Wielka susza dotkliwie dotknęła Hiszpanię i do lat 2012 i 2013 znaczna część Andaluzji zamieniła się w pustynię. W maju 2016 r. Rada Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej zatwierdziła budowę tunelu pomiędzy Europą a Afryką Północną. Wybraną trasą była Cieśnina Gibraltarska, dająca ECC pełną kontrolę nad tym obszarem. Budowę tunelu rozpoczęto w 2017 r., a zakończono w 2020 r. Dawne hiszpańskie miasto Ceuta zostało całkowicie przekształcone w rozległą pętlę transportową. Najnowsza historia to ciąg utraconych szans i powrót do przeszłości. Niedawno szansa na odzyskanie części utraconej szansy pojawiła się, gdy Hiszpania dysponowała jedynym orbitalnym sterownikiem masy na Wyspach Kanaryjskich, realizując projekt rozbudowy starych obiektów na Wyspach Kanaryjskich, aby uniezależnić ESA od zasobów Orbital Air i zachować cenne aktywa w Europie gleba.

Advertisement