Cyberpunk Wiki
Advertisement

Gargulce – robotnicy budowlani, stanowiący mniejszość w Nacji Blood, a także grupa nomadów - konstruktorów, która pojawia się w Cyberpunk 2020.

Działalność[]

Cyberpunk 2020[]

Gargulce działają pod przywództwem Sadie Jacobs. Mają nadzieję wkrótce rozszerzyć System TransKontynentalnny Maglev o połączenie z miastem Nowy Jork, co ma rzekomo ma nastąpić w 2023 roku. Delegacja grupy prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma innymi Nacjami, omawiając podział pracy i usługi transportowe dla tego projektu. W tym samym czasie inne Gargulce negocjują z rządem amerykańskim w sprawie samego kontraktu[1].

Charakterystyka[]

Gargulce to grupa konstruktorów, licząca prawie trzystu członków. Jako robotnicy budowlani stanowią mniejszość w Nacji Blood, koncentrującej się przede wszystkim na dostarczaniu rozrywki. Ogólnie Gargulce są dobrze sytuowanymi nomadami ze zdolnościami i umiejętnościami przekraczającymi normę. Wśród członków grupy jest nieco więcej cybernetyki z powodu stałego niebezpieczeństwa, wypadków przy pracy na budowie. Gargulce wiedzą, że pracując ze sprzętem i materiałami ważącymi tony, łatwo można stracić kończynę. Posiadanie wszczepów neuronowych pozwala uniknąć takich wypadków, a utracone kończyny można zastąpić chromowanymi odpowiednikami.

Ideologia i struktura[]

Gargulce zawsze posiadały stosunkowo ciężki sprzęt jak na grupę nomadów - niektórzy członkowie byli kiedyś pracownikami Disney'a i kiedy ruszyli w drogę prawie piętnaście lat temu, zabrali ze sobą dźwigi i buldożery. Wizerunek rodziny znacznie się zmienił od czasów, kiedy oni i inne grupy z Nacji Blood mieszkały w Kompleksie Disney'a. Przyjęto wielu nowych ludzi, aby zapełnili miejsce po ubywających starych.

Gargulce wśród nomadów uważani są za pracoholików. Żyją od terminu budowy do następnego i wybierają zamówienia oferujące lukratywny dodatek za przedterminowe ukończenie roboty. W konsekwencji, rodzina polega znacznie na technologii, prawie połowa Gargulców to technicy lub inżynierowie.

Źródło dochodu[]

Gargulce nie odpoczywają zbyt wiele. Doświadczenie nie tylko zapewniało im wiele małych prac, lecz również pracowali jako nadzorcy innych rodzin nomadów na wielkich placach budowy. Grupa jest zamożna dzięki zleceniom i swojej pracy. Dzięki temu może utrzymać wiele dzieci i pozyskać niezbędne wyposażenie edukacyjne do nauki wartościowych umiejętności. Dowolna rodzina z dziećmi wiezie kilka książek, a większość posiada w pełni wyposażony edukacyjny system Rzeczywistości Wirtualnej jak SegAtari RUSH[1].

Sprzęt i zasoby[]

Pojazdy[]

Rodziny i pary zwykle mają osobisty pojazd – przerobioną małą ciężarówkę lub dom na kotach. Niektórzy trzymają także małe motocykle na niewielkie przejazdy. Gargulce posiadają również kilka pochodzących z wojska ciężarówek HEMTT do transportu i wsparcia sprzętu konstrukcyjnego. Natomiast zwiadowcy wybierają cięższe samochody i większe motory, jako że są one symbolami statusu w społeczności nomadów.

Grupa posiada 15 dwudziestokołowych ciężarówek z płaskimi platformami, które służą do przewozu buldożerów, betoniarek, dwóch dziewięćdziesięciometrowych dźwigów, dużego systemu oczyszczania wody ze sprzętem do wiercenia studni, przenośnego warsztatu ślusarskiego, dwudziestu ruchomych, w pełni wyposażonych magazynów narzędziowych, koparki i spychacze, oraz trzech kompletnych warsztatów samochodowych, dziesięć czterdziesto-tonowych ciężarówek 8x8 (przenoszących dziesięć dużych prądnic, kompletny system do kładzenia kabli, oraz kilkaset mniejszych części sprzętu konstrukcyjnego), sześć autobusów (zarówno do transportu dzieci na autostradzie, jak do dowożenia robotników z obozu na plac budowy), 35 przerobionych małych ciężarówek, sześć wzmocnionych samochodów dla zwiadowców, oraz dwadzieścia ciężkich motocykli[1].

Wszystkie pojazdy wyposażone są co najmniej w jeden piętnastomilimetrowy Karabin Bojowy w otwartym mocowaniu. Czasami jest to inny rodzaj karabinu maszynowego. Wszystkie czterokołowe maszyny zwiadowców mają przynajmniej jeden ciężki karabin maszynowy na obrotowym mocowaniu, razem z Lekkimi Pociskami Naprowadzanymi ATGM lub innym uzbrojeniem przeciw czołgom na wysuniętej do przodu, dołączonej wyrzutni. Natomiast ich motory zazwyczaj mają ATGM lub pociski typu LAW lub podobną broń możliwą do przenoszenia przez człowieka.

Broń[]

Oprócz montowania różnego rodzaju karabinów maszynowych w swoich pojazdach, nomadzi posiadają także własną broń osobistą. Większość członków grupy nosi przez cały czas pistolety 10mm lub karabiny. Większość dorosłych posiada karabin bojowy przystosowany do amunicji 5.56mm NATO. Sprzęt pochodzi z zapasów amerykańskich wojskowych M16A2 lub HBAR albo jest wykonany przez nomadów[1].

Wojownicy i zwiadowcy mają czasami granatniki PI-M205, zamontowane pod lufą. Jako Bloodsi, wszyscy dorośli Gargulce noszą na plemiennych uroczystościach symboliczne maczety do trzciny cukrowej. Strażnicy jako znak swego stanowiska posiadają nieco inne wersje maczet. Niektórzy mogą mieć inne uzbrojenia, ale wszystkie przystosowane są do łuskowej amunicji 10mm lub 5.56 NATO[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Ross Winn, „Neo Klany”. Copernicus Corporation, Warszawa 1997 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1994), Rozdział 6, s. 76.
Advertisement