Cyberpunk Wiki
Advertisement
Stub
Ta strona to zalążek artykułu.

Możesz pomóc Cyberpunk Wiki rozbudowując ją!

Federalna Agencja Wywiadowcza (FIA) to organizacja wywiadowcza NUSA

Historia[]

Federalna Agencja Wywiadowcza została utworzona w 2006 roku po rozwiązaniu NSA (Agencji Bezpieczeństwa Narodowego) i CIA (Centralnej Agencji Wywiadowczej) - obu członków nieistniejącego już Gangu Czterech — w odpowiedzi na ich próby obalenia rządu. W teorii miała ona przejąć i dołączyć do ich funkcji, ale w praktyce pozostała niedofinansowaną instytucją o marginalnym znaczeniu przez prawie pół wieku.

Wszystko zmieniło się po ratyfikacji Nowej Konstytucji Stanów Zjednoczonych w 2053 roku. FIA otrzymała szerokie uprawnienia i przywileje, a ogromny budżet umożliwił rekrutację prawdziwej armii tajnych informatorów i wyposażenie ich w najnowocześniejszą technologię. Od 2065 roku, kiedy Rosalind Myers została prezydentem NUS, FIA stale rosła w siłę. Aktywny udział agentów w przebiegu Wojny Zjednoczeniowej stał się otwartą tajemnicą. Po zakończeniu wojny zaangażowanie FIA w bezpośrednie działania wojskowe zostało znacznie ograniczone na rzecz gromadzenia i analizy danych.

Agenci FIA prowadzą obecnie operacje wywiadowcze na całym świecie, lojalnie i dyskretnie realizując cele polityczne NUSA. Cotygodniowe raporty, które prezydent Myers otrzymuje od kierownictwa FIA, dostarczyły jej nieocenionej wiedzy na temat planów i działań zagranicznych rządów i międzynarodowych korporacji, a nawet kilku wpływowych osób prywatnych. Sceptycy twierdzą, że FIA służy Myers głównie jako tajna broń w jej politycznych rozgrywkach przeciwko Militechowi.

Podczas Wojny Zjednoczeniowej agenci FIA przeniknęli do Night City. Ich ostatnią misją było zabicie Muraty Ozuru, admirała Arasaki. Zanim jednak misja została zatwierdzona, zostali odwołani przez prezydenta Myersa. Mimo to agent Jonas Collinson kontynuował misję na własną rękę. Podczas ich ostatnich dni w mieście zginęło trzech agentów.

Po wojnie zjednoczeniowej agent Solomon Reed przeniknął do miasta znanego jako Night City's Dogtown, gdzie działał jako uśpiony agent. Znajdowała się tam również Alena Xenakis.

W 2071 roku krążyły plotki, że FIA była w Night City, szukając sojuszników, aby wzmocnić wpływ NUSA na miasto. Ponieważ chcieli to zrobić po cichu, unikali rekrutacji na 6. ulicy. Jednak ludzie nie traktowali tych plotek poważnie.

W 2077 r. zarówno Reed, jak i Alex współpracowali z najemnikiem V podczas ich wizyty w Dogtown

Znani członkowie[]

  • Alena Xenakis
  • James Weiss
  • Jonas Collinson
  • Solomon Reed
  • Song So Mi (dawniej, zależnie od wyborów gracza)
  • Terry
  • V (tymczasowo, opcjonalnie)

Wpis do bazy danych[]

Federalna Agencja Wywiadowcza powstała w 2006 roku po rozwiązaniu NSA (Agencji Bezpieczeństwa Narodowego) i CIA (Centralnej Agencji Wywiadowczej), które były zamieszane w zorganizowanie spisku mającego na celu obalenie rządu USA. W teorii miała ona przejąć i połączyć ich funkcje, ale w praktyce przez niemal pół wieku pozostawała niedofinansowaną instytucją o marginalnym znaczeniu.

Wszystko zmieniło się po ratyfikacji konstytucji NUSA w 2053 roku. FIA otrzymała szerokie uprawnienia i przywileje, a ogromny budżet umożliwił rekrutację prawdziwej armii tajnych informatorów i wyposażenie ich w najnowocześniejszą technologię. Od 2065 roku, kiedy Rosalind Myers została prezydentem NUS, FIA stale rosła w siłę. Aktywny udział agentów w przebiegu Wojny Zjednoczeniowej stał się otwartą tajemnicą. Po zakończeniu wojny zaangażowanie FIA w bezpośrednie działania wojskowe zostało znacznie ograniczone na rzecz gromadzenia i analizy danych.

Agenci FIA prowadzą obecnie operacje wywiadowcze na całym świecie, lojalnie i dyskretnie realizując cele polityczne NUSA. Cotygodniowe raporty, które prezydent Myers otrzymuje od kierownictwa FIA, dostarczają jej nieocenionej wiedzy na temat planów i działań zagranicznych rządów i międzynarodowych korporacji, a nawet kilku wpływowych osób prywatnych. Sceptycy twierdzą, że FIA służy Myers głównie jako tajna broń w jej politycznych rozgrywkach przeciwko Militech. A jak jest w rzeczywistości? Tylko FIA o tym wie.

Advertisement