Cyberpunk Wiki
Advertisement
Plik:Evelyn Parker Database CP2077.webp

Evelyn Parker była lalką mieszkającą w Night City.

Biografia[]

Inteligencja i ambicja Evelyn Parker sprawiają, że wymaga od życia więcej. Jej cel, jakim było zostanie profesjonalną aktorką, i racjonalne podejście do biznesu zaprowadziły ją do pracy w domu lalek Clouds, ale ten odskocznia w jej karierze szybko stała się czymś znacznie trwalszym. To właśnie w czasach jej pracy w Clouds poznała i zaprzyjaźniła się z Judy Alvarez. W 2077 roku Evelyn była częstym gościem Yorinobu Arasaki w Konpeki Plaza. Chłopcy Voodoo dowiedzieli się o tym i zatrudnili ją, aby zdobyła nagranie braindance suity Yorinobu na potrzeby planowanego napadu. Evelyn zdała sobie sprawę, że Chłopcy Voodoo szukali biochipu znanego jako Relikt, który zawierał engram Johnny'ego Silverhanda i był w posiadaniu Yorinobu. Postanowiła więc ukraść go dla własnego zysku i skontaktowała się z NetWatch, oferując im go w zamian za pieniądze, ochronę i nową tożsamość. Evelyn zleciła macherowi Dexterowi DeShawnowi zaplanowanie i wykonanie napadu na Konpeki Plaza. Jako członek zespołu wybranego przez DeShawna, V został jej przedstawiony, odgrywając ważną rolę w badaniu materiału z płyty BD (z pomocą swojej przyjaciółki Judy), ocenie zagrożeń i negocjowaniu warunków umowy biznesowej. Znając historię macherów DeShawna, Evelyn powierzyła V alternatywną ofertę – całkowicie eliminując go z równania napadu i zyskując większą część wynikającego z tego zysku. Gdy wydarzenia związane z napadem przyniosły więcej bałaganu niż zysków, Evelyn przez kilka dni ukrywała się w barze Lizzie's, pod ochroną Moxów, ale ostatecznie zdecydowała się wrócić do pracy w Clouds. Tam, gdy była z klientem i była podłączona do sieci, Chłopcy Voodoo uruchomili na niej potężnego wirusa, aby spróbować uciszyć Evelyn, ponieważ nie tylko pracowała za ich plecami, ale także wiedziała zbyt wiele o ich planach. Udało jej się przetrwać atak, ale jej oprogramowanie cybernetyczne zostało uszkodzone w stopniu wykraczającym poza podstawowe funkcje, przez co znalazła się w śpiączce, ale była świadoma otoczenia. Opiekun Clouds Oswald „Woodman” Forrest próbował ją przywrócić. Bez powodzenia zgwałcił ją, wykorzystując jej nieprzytomne ciało. Ponieważ nie był już w stanie zapewnić jej tego, czego szukał, zdecydował się oddać ją do Ripperdoc Fingers, aby po raz ostatni spróbował naprawić jej oprogramowanie cybernetyczne. Kiedy Fingers zawiódł, Woodman spisał Evelyn i zostawił ją u rozpruwacza jako zapłatę. Fingers w końcu skontaktował się ze swoim naprawiaczem, Wakako Okadą, i sprzedał Evelyn Scavengerom, aby wykorzystali ją do produkcji czarnych tabakowych BD. Jednak po dostrzeżeniu potencjału wysokiej klasy lalki Evelyn i oprogramowania cybernetycznego BD, zamiast tego utrzymali ją przy życiu dzięki wielu płytom BD, zmuszając ją do znoszenia niewypowiedzianych sytuacji jedna po drugiej. Ostatecznie Evelyn została zlokalizowana przez swoją przyjaciółkę Judy, z pomocą V, w opuszczonej elektrowni, ale pozostawała w stanie śpiączki. Stamtąd została zabrana do mieszkania Judy, aby pozostać pod jej opieką. Jej stan powoli się poprawiał, co niestety skutkowało tym, że nie była w stanie przezwyciężyć wydarzeń, które miały miejsce, co doprowadziło ją do samobójstwa. Przed śmiercią Judy udało się odzyskać ze swoich wspomnień dodatkowe nagrania braindance, w tym wielokrotne gwałty dokonane przez Woodmana, brutalne znęcanie się, jakiego doświadczyła ze strony padlinożerców, a także fragmenty jej kontaktów z Voodoo Boys. Evelyn została poddana kremacji i pochowana w Kolumbarium. Na jej epitafium widnieje napis: „Zginęła dzielnie walcząc z systemem”.

Wpis do bazy danych[]

Evelyn jest piękną zagadką. Na pierwszy rzut oka to same zagadki i sprzeczności; choć Evelyn wygląda jak wysokiej rangi korporacja, ona umawia się na spotkanie w jakimś barze dla ulicznych gangów. Wydaje się być bogatą światową kobietą, ale łapie bandę szmacianych nowicjuszy, żeby coś dla niej podarowali. Pełna humoru i urocza, a mimo to stawia na twarde warunki. Pokłada wiarę w profesjonalistach, ale wciąż chce pociągać za wszystkie sznurki. Jeśli chodzi o Evelyn, tylko jedno jest pewne: stąpaj ostrożnie. Jej uroda, przebiegłość i dzika determinacja to zmienna mieszanka.

Advertisement