Cyberpunk Wiki
Advertisement

Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) lub Europejska Rada Kosmiczna (ESC) w 2077 roku jest największą i najbardziej zaawansowaną organizacją kosmiczną na świecie. Kontroluje ona lwią część wszystkich działań związanych z przestrzenią kosmiczną. Było wiele napięć i konfliktów związanych z władzą ESA na orbicie, ale zostało to nieco zmniejszone dzięki większej liczbie wspólnych projektów z Neo-SSR i JAB (Japońskie Biuro Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej). ESA jest produktem Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej.

Historia[]

1990s[]

ESA rozpoczęła swoje wyprawy w kosmos w 1995 roku, współpracując z Sojuszem Panafrykańskim w celu zbudowania masowego sterownika na górze Kilimandżaro

2000 - 2020[]

Stanęła po stronie Związku Radzieckiego podczas Pierwszej Wojny Orbitalnej w 2008 roku, twierdząc, że odniosła zwycięstwo nad Stanami Zjednoczonymi Ameryki po tym, jak jej kolonia Tycho na Księżycu zrzuciła dwutonową skałę na Colorado Springs i zdekapitowała amerykańskie dowództwo wojskowe

W 2009 roku, po odkryciu spisku Agencji Wywiadu Obronnego mającego na celu przejęcie Kryształowego Pałacu, będącego wówczas w budowie, pięciotonowa skała została zrzucona u wybrzeży Waszyngtonu jako ostrzeżenie. Po ukończeniu budowy Kryształowego Pałacu w 2011 r. inne przedsięwzięcie ESA zakończyło się sukcesem, docierając na Marsa z pomocą ZSRR, choć planeta została wkrótce opuszczona. Do 2013 r. ESA była największą i najbardziej zaawansowaną organizacją kosmiczną na świecie, będącą wynikiem Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej, a także propozycji ZSRR. Organizacja miała największą władzę i kontrolę nad wszystkimi działaniami związanymi z kosmosem. Do tego czasu istniało wiele napięć i konfliktów związanych z władzą ESA na orbicie, ale sprawa została ograniczona przez więcej wspólnych projektów Neo-USSR i JAB (Japońskie Biuro Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej).

Pomimo pewnej utraty przewagi technologicznej nad innymi potęgami kosmicznymi, zwłaszcza Japończykami, ESA kontynuowała działania mające na celu zwiększenie stabilności na orbicie. ESA współpracowała również z różnymi korporacjami, które dążyły do ekspansji lub korzyści płynących z produkcji orbitalnej. Korporacje takie jak Arasaka, IEC, Kiroshi i Kendachi utrzymywały stacje orbitalne z pomocą ESA.

Do 2020 r. agencja stała się bardzo zaniepokojona agresywną postawą USA na orbicie związaną z utratą przewagi technologicznej, stając się bardziej zainteresowana budową statków wojskowych, w szczególności kanonierek, aby przeciwdziałać możliwemu zagrożeniu ze strony amerykańskich statków wojskowych.

2040s[]

Do 2045 r. wiele kolonii ESA zostało utraconych na rzecz Highriderów w wyniku Czwartej Wojny Korporacyjnej.

2070s[]

W 2076 r. zespół operacyjny Militech odkrył, że korporacja Arasaka ukrywała fakt posiadania na Księżycu sterownika masy. ESA nadal utrzymywała, że jest jedyną organizacją, która może obsługiwać i posiadać sterowniki masy, przewagę, którą chcieli zachować, z powodu tej rady Militech, aby zaszkodzić Arasace. ESA zwołała natychmiastowe spotkanie w celu ponownego zbadania licencji Arasaki w sprawach kosmicznych. Wysoki rangą agent kontrwywiadu Arasaki w Night City zarządził cyberatak na Europejską Radę Kosmiczną podczas sesji głosowania nad tym, czy cofnąć Arasace licencję na bazy w Morzu Chmur na Lunie. Śmierć kilku członków rady opóźniła głosowanie.

Advertisement