Cyberpunk Wiki
Advertisement

Dum Dum – członek gangu Maelstorm, negocjator w kwestii sprzedaży Flatheada, a także postać występująca w Cyberpunk 2077

Pochodzenie i powiązania[]

Dum Dum był lojalnym członkiem Maelstromu. Kiedy Simon Randall został nowym przywódcą, mężczyzna szybko dostosował się do zmiany. Negocjował kwestię sprzedaży Flatheada, co oznacza, że był kimś ważnym w hierarchii Maelstromu i dokładnie wiedział co mówić.

Osobowość[]

Dum Dum interesował się techniką, co było powszechnym zainteresowaniem wśród członków Maelstromu. Kiedy przedstawiał Flatheada widać było jego entuzjazm i czynił to bardzo chętnie. Był bardzo skrupulatny, nie chciał pominąć żadnych szczegółów w kwestii bota. Zażywał narkotyk o nazwie skiff[1].

Biografia[]

Cyberpunk 2077[]

Dum Dum po raz pierwszy pojawił się w ramach zadania głównego Bilet wstępu, które zakładało zdobycie przez V robota, Flatheada. Główny protagonista skorzystał z interkomu, by wejść do fabryki, która wówczas była bazą Maelstromu. Po odczekaniu, powitał go głos Dum Duma, a Bohater wyjaśnił, że przyszedł z polecenia Dextera DeShawna, by rozmawiać z Simonem Randallem. Mężczyzna skierował go do hali głównej, gdzie V wraz ze swoim przyjacielem, Jackiem Wellesem wjechał windą na odpowiednie piętro.

Otwarcie drzwi ujawniło czekającego za nimi Dum Duma. Główny protagonista zdziwił się, że nie będzie rozmawiać z Royce'em. Mężczyzna jednak stwierdził, że jego przywódca jest zbyt zajęty, by przeprowadzić negocjację. V nie tracił czasu i od razu wyjaśnił, że przyszedł po bota, Flatheada. Wkrótce Dum Dum zaprosił Bohatera i Jackiego Wellesa na kanapę, jednak przyjaciel głównego protagonisty nie chciał usiąść. Z tego powodu, Między Dum Dumem, a najemnikiem wywiązał się konflikt, który mógł zostać zażegnany przez V. W przeciwnym wypadku od razu wywiązała się walka z członkami Maelstromu.

Jeżeli główny protagonista nakłonił swojego przyjaciela, by usiadł na kanapie, wówczas Dum Dum zaproponował Bohaterowi skiffa, który w rzeczywistości jest narkotykiem. Mężczyzna wyszedł z założenia, że najemnicy muszą wyluzować. W końcu jeden z członków gangu przyniósł skrzynie, w której był Flathead. Dum Dum wytłumaczył V, że bot ma stare numery seryjne i zdjęte blokady uprawnień po stronie softu. Oprócz tego, omówił jego funkcje i inne kwestie techniczne. Następnie zaprezentował jego działanie i w jaki sposób nim kierować. Na koniec zapytał, czy V kupuje bota. Po usłyszeniu odpowiedzi, że Brick już otrzymał zapłatę, nagle pojawił się Royce, a Dum Dum gwałtownie zszedł mu z drogi.

Jeżeli negocjacje zakończyły się bez rozlewu krwi, wówczas mężczyzna zgodził się wyprowadzić najemników z bazy, którą zaatakował Militech. Po drodze Jackie Wellees zapytał się dlaczego im pomaga. Dum Dum stwierdził, że jak zacznie się strzelanina, to przynajmniej ma ze sobą dwie żywe tarcze, w dodatku takie, które odpowiedzą ogniem. Wkrótce nadarzyła się okazja do walki, a V mógł zdecydować, czy pomóc członkowi Maelstromu. Jeżeli najemnicy pomogli mu walczyć, wówczas Dum Dum stwierdził, że oboje są w porządku.

Po przejściu do dużego pomieszczenia, główny protagonista był świadkiem jak Royce walczy oddziałem Militechu. Dum Dum zaproponował, by najemnicy pomogli mu odeprzeć wrogów. Po zakończonej walce, Dum Dum chętniej odprowadził towarzyszy, niż za pierwszym razem.

Powiązane zadania[]

  • Bilet wstępu.

Ciekawostki[]

  • Dum Dum jest jedną z trzech osób, które jako jedyne otrzymały kod od Royce'a do pomieszczenia, w którym został uwięziony Brick.
  • Na prawym ramieniu Dum Dum'a znajduje się tatuaż przedstawiający Ręce Boga - symbol słowiański używany współcześnie przez część rodzimowierców słowiańskich, zwłaszcza przez członków Rodzimego Kościoła Polskiego. Jest to mały easteregg raczej skierowany do fanów gier z serii Wiedźmin i do zainteresowanych historią Słowian.

Galeria[]

Przypisy

Advertisement