Cyberpunk Wiki
Advertisement

Dogtown (znane również jako Dtown) to strefa walki i część dzielnicy Pacifica w południowym Night City. Przed utworzeniem Dogtown obszar ten był znany jako Serenisands.

Opis[]

Dogtown to odgrodzony obszar położony na wschód od dzielnic Pacifica Coastview i West Wind Estate. Jest podzielony na różne obszary, w tym Longshore Stacks, Golden Pacific, Luxor Heights, Terra Cognita i inne, wszystkie kontrolowane przez BARGHEST. Główne wejście do Dogtown znajduje się na północ od stadionu EBM Petrochem Stadium, w Coastview. Najszybszym sposobem na wejście i wyjście z Dogtown jest przejście przez zachodnią bramę, która prowadzi również do Coastview.

Historia[]

Serenisandy[]

W latach pięćdziesiątych XXI wieku inwestorzy sfinansowali dzielnicę Night City Pacifica, aby stała się zamożnym ośrodkiem turystycznym, a Militech był jej głównym inwestorem. Ten obszar wschodniej Pacyfiku miał nosić nazwę Serenisands. Do głównych zaangażowanych firm budowlanych zaliczały się HFS, Zhirafa, Corp-Bud, Tury m.in. W kolejnych latach stare budynki Pacifica zostały zburzone, aby zrobić miejsce nowym. W 2058 roku wielka eksplozja pod placem budowy w Serenisands zatrzymała proces w okolicy. Wszczęto dochodzenie, ale nigdy nie ustalono przyczyny, co spowodowało podwojenie liczby lokalnych zabezpieczeń. Prawda była taka, że w latach dwudziestych XX wieku Militech zbudował rozległą sieć laboratoriów i bunkrów ukrytych pod infrastrukturą Pacifica, by zostać porzuconym w pewnym momencie przed Czwartą Wojną Korporacyjną. Plotki głosiły, że wydalenie nastąpiło po przypadkowym odkryciu części projektu Cynosure. Z tego powodu Rada Miasta Nocy zdecydowała się odgrodzić Serenisands murem, podając powód wycieku gazu, a Militech zbudował duży mur wokół dzielnicy. Budowę wznowiono i przez pewien czas nowe rozwiązania wystarczyły, aby przyciągnąć inwestorów z powrotem. Wiele nowych projektów miało zostać zaprezentowanych na targach Founding Our Future Innovation EXPO — w tym modele Eventide Resort & Spa, Heavy Hearts Club, oraz nigdy nie zbudowana siedziba Militech z siedzibą w Night City.

Stworzenie Dogtown[]

Wojna zjednoczeniowa (2069–2070) zatrzymała sukces Pacificy. W miarę narastania obaw, że Nowe Stany Zjednoczone zaatakują Night City z południowej Kalifornii, a Pacifica stanie się wówczas polem bitwy, korporacje i inni inwestorzy zaczęli spieszyć się, aby wycofywać swoje fundusze z bieżących projektów dzielnicy. To było podczas wojny, kiedy pułkownik NUSA Kurt Hansen zapewnił kontrolę nad częścią Pacifica. Hansen zignorował jego rozkaz opuszczenia tego obszaru po wojnie, okazując pogardę dla Porozumienia z Arvinem i stworzył swój własny prywatny raj, ostatecznie stając się czymś w rodzaju wojskowego tyrana. Ponieważ gospodarka Night City już znajdowała się w fazie pogorszenia, wpływ na Pacificę był katastrofalny, a znaczna część dzielnicy pozostała niekompletna i bezprawna. Prace budowlane zostały wstrzymane na stałe, pozostawiając większość budynków jako niedokończone bryły betonu i stali. Niedługo potem wprowadziły się gangi i bezdomni. Dawne Serenisands – kontrolowane przez ludzi Hansena – stały się Strefą Walki i w pewnym momencie zostały odcięte od reszty Pacyfiku.

Okres przejściowy[]

Chociaż pierwotnie było znane po prostu jako Strefa Walki, ludzie zaczęli nazywać je Dogtown ze względu na Hansena i jego bojówkę BARGHEST. Zamiast złomować aerozep, który rozbił się na stadionie EBM Petrochem, Dogtown przebudowało swój silnik nuklearny, aby zaspokoić zapotrzebowanie dzielnicy na energię bez uzależnienia od zewnętrznych dostawców. Po założeniu Czarnego Rynku w Dogtown handel bronią i inne niesmaczne interesy zamieniły dawny obszar Pacifica w bardzo dochodowy biznes. W związku z tym ówczesne władze zdecydowały się zostawić go w spokoju, pozwalając Hansenowi pozostać jego władcą. Bez korporacji i zewnętrznych praw, wyższa klasa Dogtown prosperowała w nim, podczas gdy reszta mieszkańców dystryktu balansowała na krawędzi ubóstwa. Przez lata wielu ludzi przybywało tam w nadziei, że uciekną od przeszłości i znajdą lepsze życie w jego murach. Nie zdawali sobie sprawy, że po prostu zmieniali jednego władcę na innego.

2077[]

W 2077 roku Dogtown nadal znajdowało się pod żelazną pięścią pułkownika Hansena i jego milicji. Mniej więcej w tym czasie Space Force One prezydenta NUSA Myersa został zestrzelony nad Night City, ostatecznie rozbijając się gdzieś w Dogtown.

Advertisement