Cyberpunk Wiki
Advertisement

Danger Gal — prywatna firma detektywistyczna, zajmująca się ochroną osób i mienia, z siedzibą w Night City, w najbardziej wysuniętej na północny zachód części Little Europe. Firmę detektywistyczną założyła i prowadzi córka Keia Arasaki, Michiko. Firma wykorzystuje taktyczne i egzotyczne kocie kostiumy.

Opis[]

Danger Gal to starannie zorganizowana firma. Podczas gdy wszyscy klienci Michiko są na tyle zamożni i wpływowi społecznie, by opłacać jej astronomiczne stawki, firma ma również dostęp do funduszu zapomogowego dostarczonego potajemnie przez prezydent Kress, a także dostęp do wielu poufnych baz danych pozostawionych w posiadłości Arasaków w New Westbrook. Przez dwie dekady Danger Gal trafiała na pierwsze strony gazet dzięki swoim sprawom i brawurowym wyczynom, jednocześnie w tajemnicy tocząc zabójczą grę z wrogimi frakcjami swojej śmiertelnie niebezpiecznej rodziny[1].

Historia[]

2020[]

W latach 2023-2025 Arasaka Corporation poniosła klęskę z rąk amerykańskiej armii, a megakorporacja została zmuszona do wycofania prawie wszystkich swoich operacji z powrotem do głównego zaibatsu w Japonii. Ówczesny dyrektor generalny Kei Arasaka, najstarszy syn rodzinnej firmy, został uznany za zmarłego, co sprawiło, że kontrola nad ogromną korporacją wróciła w ręce patriarchy rodziny: stuletniego Saburo Arasaki. Nawet w wieku 105 lat stary Arasaka pozostawał zdolny do strategicznego planowania i wzbudzania zarówno lojalności, jak i przerażenia wśród swoich podwładnych.

W tym czasie jedyna córka Keia, Michiko, stanęła przed własnym dylematem. Rodzinna firma, będąca częścią jej całego życia, była teraz znienawidzona na całym świecie, po części dlatego, że była jednym z inicjatorów czwartej wojny korporacyjnej, oraz miała złą reputację z powodu oskarżeń o zdetonowanie ładunku nuklearnego w centrum Night City. Michiko, jako wychowana w zaciszu siedemnastoletnia licealistka, niewiele wiedziała o światowych machinacjach swojej rodziny, a jej ojciec zadbał o to, by ukryć przed nią niechlubną stronę rodzinnego biznesu. Korporacja Arasaka miała zakaz działalności w obu Amerykach, a Michiko mogła zostać deportowana do Japonii, choć dla urodzonej i wychowanej w Ameryce nastolatki kraj ten był zupełnie obcy.

Michiko postanowiła wykorzystać swoje mocne strony. Była młoda, czarująca i bardzo inteligentna. Miała już tysiące oddanych młodych fanów na całym świecie, którzy byli gotowi uznać ją za niewinną postronną osobę, która nie miała nic wspólnego z biznesem jej rodziny. Zaczęła od podróży do Waszyngtonu, aby spotkać się z prezydent Kress, by po pierwsze przeprosić za udział swojej rodziny w konflikcie, a następnie błagać o pozostanie amerykańską obywatelką. Spotkanie Michiko okazało się sukcesem i była w stanie pozostać w USA, aby ukończyć szkołę średnią, po czym wstąpiła na Uniwersytet Stanforda, gdzie studiowała kryminologię. Ukończyła studia trzy lata później i rozpoczęła własną działalność jako prywatny detektyw[1].

2030-2040[]

Michiko założyła firmę o nazwie Danger Gal. Z pozoru była to prywatna firma detektywistyczna specjalizująca się w dochodzeniach dla sławnych osobistości i innych ważnych klientów. Jako żywiołowa, nieustępliwa osoba, Michiko była nieodłączną częścią imprez i wydarzeń od Nowego Hollywood po słynne zakątki odradzającej się Europy. Jej pozorna naiwność i niepohamowany urok maskowały fakt, że była również wysoce kompetentnym detektywem. Ukrywała również fakt, że za kulisami wypełniała jedną z dyrektyw, które zgodziła się wykonać w ramach umowy z Elizabeth Kress, aby pozostać w Stanach Zjednoczonych: zlokalizować i zlikwidować wszelkie operacje Arasaki na terenie całego kraju[1].

W 2045 firma posiadała zespół uzbrojonych detektywek działających w terenie, nazwany Danger Gal Puma Squad, w którego skład wchodziło pięć dziewcząt o różnych specjalizacjach, w tym Mouse, która jest niezwykle popularna wśród fanów. Puma Squad doczekał się również serialu, komiksów, lalek oraz kostiumów dla wielbicieli[2].

Ciekawostki[]

  • Firma pierwotnie nazywała się Danger Girl, co zostało zmienione w wersji 1.25 Cyberpunk RED.
  • Nazwę firmy można przetłumaczyć dosłownie na „Dziewucha od niebezpieczeństwa”.
  • Podręcznik Danger Gal Dossier został napisany z perspektywy wykradzionej bazy danych należącej do firmy.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Mike Pondsmith, „Cyberpunk RED”. R.Talsorian Games, Berkeley 2019.
  2. J Gray, „Danger Gal Dossier”. R.Talsorian Games, Kenmore 2023.
Advertisement