Cyberpunk Wiki
Advertisement
Ten artykuł dotyczy gry planszowej. Jeśli szukasz niebezpiecznego rejonu miasta, zobacz strefa walki.

Cyberpunk Red: Combat Zone to gra planszowa typu skirmish oparta na uniwersum Cyberpunka, w której dwóch (lub więcej) graczy wciela się w jeden z gangów Night City i prowadzi ze sobą potyczkę, wykorzystując zdolności postaci, sprzęt, akcje i teren oraz inne rozwiązania. Gra została sfinansowana dzięki wsparciu społeczności w kampanii na Gamefound.com w 2021 roku, sama gra zaś została wydana w 2023.

Podstawowa gra i jej kampanie oparte są na Cyberpunk RED, jego gangach z 2045 roku, w tym Tyger Claws, Maelstrom czy Gen Red, a także inne frakcje, takie jak Arasaka, Stróże Prawa i Trauma Team. W 2024 roku zapowiedziano samodzielny dodatek oparty na anime Cyberpunk Edgerunners, który zawiera frakcję Arasaki z podstawki wraz z unikalną postacią Adama Smashera oraz nową frakcję — Krawędziarze z Santo Domingo — składającą się z postaci znanych z uwielbianego anime.

We współpracy z Monster Fight Club, wydawca Cyberpunk RED, R. Talsorian Games, wydał podręcznik Danger Gal Dossier, który przybliża graczom poszczególne frakcje i związane z nimi postacie, które pojawiają się również właśnie w Combat Zone.

Mechanika[]

REAction Dice

Kostki [RE]akcji i specjalna linijka.

Cyberpunk Red: Combat Zone oparte jest o unikalny system [RE]action, w którym postacie (w przeciwieństwie do innych bitewniaków) mogą reagować na przyjmowane obrażenia, na przykład ukrywając się lub kontratakując. Gracze używają kości akcji d6, d8 i d12 z krytykami i porażkami, kość przeszkody k10 oraz specjalną linijkę podzieloną na trzy segmenty (plus zasięg dla zwarcia).

Rozpoczynając rozgrywkę, gracze wykupują postacie, sprzęt i programy netrunningowe za pomocą abstrakcyjnej puli pieniędzy, wybierając kampanię (lub nie) i scenariusz. Scenariusze i cele mogą być różnorodne, od zabijania i pokonywania postaci, po ratowanie ciał i wiele innych.

Frakcje[]

Poniżej zostały opisane frakcje występujące w Cyberpunk RED: Combat Zone. Maelstrom i Tyger Claws to dwie grupy dostępne w startowym zestawie do gry. Pozostałe muszą być kupione osobno.

Maelstrom[]

Maelstrom 2045

Maelstrom

Opis: Maelstrom to brutalny gang silnie zmodyfikowanych, potężnych wojowników, którzy zamieszkują magazyny przemysłowe i utrzymują się z broni i technologii sprzedawanych na czarnym rynku. Mocno zmodyfikowani — aż do cyberpsychozy — gangerzy Maelstrom wykorzystują najnowszą odzież cybernetyczną i koncentrują się na sprzęcie, który czyni ich bardziej zastraszającymi fizycznie i brutalnymi wojownikami w walce wręcz.

Ich dbałość o przerabianie swoich ciał doprowadziła ich do konfliktu z bardziej purytańskimi grupami, takimi jak Inkwizytorzy; ich długotrwała waśń rozcięła krwawo część strefy. Jednak w większości przypadków ich rywale omijają ich szerokim łukiem, aby uniknąć posiekania na kawałki.

Oddziały Maelstrom mają tendencję do osiedlania się w pobliżu stoczni i sektorów przemysłowych w strefach walki. Ich ekspansja w strefie ma na celu przede wszystkim zabezpieczenie sieci tranzytowych dla towarów elitarnych, sprzętu cybernetycznego, broni i czerpania zysków z nędzy ciągłej przemocy, która nęka miasto. Maelstrom położy ręce na wszystkim, co można wymienić na eurodolary.

Tyger Claws[]

Tyger Claws 2045

Tyger Claws

Opis: Po wojnie Tyger Claws zaczęli oddzielać się od Arasaki jako sponsora korporacyjnego. Ich celem w 2045 roku stała się ochrona azjatyckiej społeczności Night City. Gang kontrolował dzielnicę Starego Japantown i powoli się rozrastał. Japantown, nawet po odbudowie całego miasta, wciąż było sektorem bezprawia z wieloma grupami walczącymi o kontrolę nad ulicami. Jego strategiczne położenie i bardziej izolacjonistyczne interesy mieszkańców stanowiły niedogodność dla wielu niedoszłych przemytników i syndykatów. Ale Tyger Claws nie dali się zniechęcić. Byli oni siłą i krwią, która utrzymywała ten obszar miasta w całości i była niezbędna do jego odbudowy.

Choć Japantown samo w sobie stanowiło strefę walki, jego mieszkańcy przenieśli się do Watson, po drugiej stronie zatoki, gdzie znajduje się nowy rozwój i większa szansa na ucieczkę od ciągłej przemocy ze strony gangów. Japantown pozostało w większości puste, z wyjątkiem gangów, które nadal toczą niekończącą się wojnę o terytorium i łupy. To właśnie tam można dziś znaleźć większość Tyger Claws.

Członkowie gangu zazwyczaj unikają ciężkich modyfikacji cybernetycznych, opierając się głównie na szybkości i sprycie. Modyfikacje, które mogą poprawić refleks i zdolności bojowe, są bardzo cenione i poszukiwane. Tyger Claws są zorganizowani podobnie do gangów Yakuzy z końca XX wieku — szanują swoją „rodzinę” i mają hierarchiczną strukturę, która szanuje interesy gangu nad ich zdolnością do uwolnienia czystej brutalności gangu. Ale kiedy zostaną wezwani do przemocy, powietrze będzie pełne ostrych jak brzytwa ostrzy i napastników, którzy mogą zniknąć z walki na swoich szybkich ulicznych motocyklach tak szybko, jak się pojawili.

Bozos[]

Bozos 2045

Bozos

Opis: Spośród wielu różnych drapieżników strefy walki, Bozos czają się na skraju każdego cienia. Poddani zabiegowi ciałorytnicznemu, aby wyglądać jak klauni cyrkowi, wykorzystują wszystkie lęki z dzieciństwa i stosują sadystyczną przemoc, gdy ich ofiara jest najbardziej bezbronna. Bozos nie żartują.

Stróże Prawa[]

Lawmen Combat Zone

Stróże Prawa

W Combat Zone zespół reprezentujący stróżów prawa pochodzi z Posterunku 1 NCPD.

Opis: Dla stróżów prawa każdy dzień w strefie walki to bitwa o odzyskanie ulic i utrzymanie porządku. Stróże prawa są zarówno młotem, jak i kowadłem. Dobrze wyszkoleni, dobrze wyposażeni i dobrze zarządzani.

Strefowcy[]

Zoners 2045

Strefowcy

Opis: Mieszkańcy strefy walki są odzwierciedleniem wielu watażków i ich zwolenników, którzy zarabiają na życie w strefie walki. Czerpiąc zyski z nielegalnych szlaków handlowych, ratownictwa lub pracy najemników, strefowcy wykorzystują złą sytuację dzięki twardości, broni i silnemu instynktowi przetrwania.

Generation Red[]

Generation Red

Generation Red

Opis: Prowadzone przez dziecięcego geniusza dzieciaki z Gen Red to gromada ulicznych sierot i uciekinierów: złośliwych, kłótliwych i urodzonych w technologii. Ulice strefy walki nie są łaskawe dla małych i słabych jednostek oraz szybko eliminują tych, którzy nie wykazują się instynktem przetrwania, pozostawiając po sobie wysoce elastyczny (i często niedoceniany) gang nastolatków z zacięciem technologicznym.

Arasaka[]

Arasaka Combat Zone

Arasaka

Opis: Interesy korporacji w strefie oznaczają, że są one gotowe poświęcić krew i majątek, aby ich inwestycje przyniosły zyski. Dzięki najlepszemu sprzętowi wojskowemu, jaki można kupić za pieniądze, drużyny Arasaki reprezentują prawdziwy szczyt nowoczesnego sprzętu wojskowego w tych ograniczonych obszarach strefy.

Krawędziarze[]

Edgerunners Combat Zone

Krawędziarze

Krawędziarze posiadają dwa startery z różnymi postaciami.

Opis: Dla każdego, kto nie jest naćpany Czarną Szprycą, życie w Strefie jest albo krótkoterminowym zajęciem, albo wyrokiem śmierci. Niemniej jednak tam, gdzie nie ma prawa, może pojawić się korzystna okazja dla każdego, kto chce zarobić fortunę na swoich umiejętnościach.

Dla każdego z gangów walczących o kontrolę w strefie Krawędziarze mogą być cennym nabytkiem, nawet jeśli możesz sobie pozwolić na ich pomoc tylko przez chwilę. Na ulicach pracują najemnicy wszelkiego rodzaju, a za odpowiednią cenę można pozbyć się wielu kłopotów.

Danger Gals[]

Danger Gal

Danger Gal

Opis: Danger Gal to prywatna firma detektywistyczna, zajmująca się ochroną osób i mienia. W terenie noszą taktyczne i egzotyczne stroje kotów!

Trauma Team[]

Trauma Team Combat Zone

Trauma Team

Trauma Team to niewielki zespół „najemników”, który można podłączyć do każdej z pozostałych frakcji. W Combat Zone zespół reprezentujący Trauma Team posiada oznaczenie NC 4-2.

Krawędziarze z Santo Domingo[]

Combat Zone Edgerunners

Akrylowe standy z postaciami znanymi z anime.

Opis: Najwyższy czas na chromowanie, choom. Niezależnie od tego, czy szukasz szybkości, siły ognia czy świetnego netrunnera, ta załoga ma to wszystko. Pochodzące z ulic Night City legendy nie zawahają się przed stawieniem czoła korporacji. Upewnij się tylko, że po skończonej robocie czekają na ciebie eurodolary.

Combat Zone w akcji

Combat Zone w akcji.

Zobacz też[]

Advertisement