Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077: Trauma Team

Cyberpunk 2077: Trauma Team #3 – trzeci komiks z serii Trauma Team, wydany 4 listopada 2020[1].

Komiks został wydany przez Dark Horse za porozumieniem z CD Projekt Red, twórcami Cyberpunk 2077. Scenarzystą komiksu jest Cullen Bunn, a za grafiki odpowiadają Miguel Valderrama i Jason Wordie.

Zarys fabuły[]

Technicy medyczni Nadia i Knapp oraz ich przestępczy klient Apex otoczeni są w wieżowcu przez chmarę żądnych krwi gangsterów, którzy chcą pomścić swojego przywódcę. Wola Nadii do uratowania Apeksa i ukończenia misji słabnie z każdym kolejnym piętrem, zwłaszcza kiedy w sprawę zostają przypadkowo zamieszane matka i jej chore dziecko[1].

Fabuła[]

Nadia przyłożyła pistolet do głowy Apeksa, lecz Stratterowi udało się ją powstrzymać przed zabiciem klienta. Wtedy kobieta przyznała się mu i Knappowi, że to właśnie on zabił jej poprzedni zespół. Mężczyzna cały czas uśmiechał się, kiedy ona to opowiadała. W końcu Stratter zmusił ją do puszczenia broni i dodał, że taka jest ich praca. Wyszedł na sam przód czwórki i zaczął ich prowadzić szybko przez budynek, mając nadzieję, że uda im się uniknąć kolejnego spotkania z Animalsami. Kiedy schodzili klatką schodową, Nadia przypominała sobie rozmowę z agentką Trauma Team przed powrotem do pracy.

Wtedy też Apex wyjaśnił, co robił w megabudynku opanowanym przez gang. Był tutaj na zlecenie zabójstwa lidera Animalsów. Zaskoczyła go jednak lojalność pozostałych gangsterów. Liczył raczej, że nie dbali o swojego szefa i spłoszą się po jego śmierci. Dodał, że trzeba samemu uwolnić dzikość, żeby zmierzyć się z dzikim gangiem, a następnie zaczął drwić z Nadii. Knapp uspokoił kobietę, lecz nie zdążył dokończyć zdania, kiedy został rozstrzelany przez napastników nadchodzących z wyższych pięter klatki schodowej.

Stratter odpowiedział ogniem, a Nadia zajęła się Knappem. Mężczyzna myślał, że jego pancerz dobrze przyjął strzały, jednak dopiero po chwili zdał sobie sprawę, że bardzo mocno krwawi. Nadia wzięła go pod rękę i uciekli w poszukiwaniu schronienia. Okazało się jednak, że gangsterzy nadchodzili również z dołu, przez co zespół zmuszony był wejść do wnętrza klatki jednego z pięter.

Trauma 3 1

Stratter wściekły po śmierci Knappa.

Stratter zrzucił granat odłamkowy do nadbiegających z dołu, a następnie siłą wszedł do jednego z mieszkań, którego właścicielka uchyliła drzwi, by zobaczyć co się dzieje na klatce. Kobieta nie protestowała, poznała nawet, że ma do czynienia z Trauma Team. Nadia zaczęła opatrywać rany Knappa, kiedy właścicielka mieszkania przyszła do nich ze swoją córką, która była bardzo chora. Stratter zaczął krzyczeć, że teraz nie mogą przejmować się małą dziewczynką, najważniejszy jest klient i życie Knappa, który jest drugim medykiem zespołu. Apex zauważył jednak, że może być już za późno. Knapp nie reagował. „Pozwoliłaś mu umrzeć”, krzyczał Stratter, uderzając pięścią w ścianę.

Musiał jednak powstrzymać komentarze, gdyż na piętrze pojawili się kolejni członkowie Animalsów. Właścicielka mieszkania powiedziała, że pozwoli im zostać, jeśli pomogą córce. Stratter protestował, ale Nadia skomentowała, że ma gdzieś misję i jeżeli morderca zasługuje na leczenie, to dziecko tym bardziej. Strzelec nalegał, że dziewczynka to nie ich klient, jednak w końcu Apex, faktyczny klient, odezwał się i stanął po stronie Nadii. Dodał też, że byłby w stanie utorować im drogę przez hordę gangsterów, o ile otrzyma zastrzyk Dopalacza. Nadia nie chciała nawet o tym myśleć, lecz Stratter wiedział, że to ich jedyna szansa. Wstrzyknął Apeksowi środki wspomagające, komentując, że w obecnym stanie będzie miał mniej niż minutę na wykazanie się. Apex poprosił o drugą dawkę, po czym zabrał z kuchni duży nóż i tasak.

Trauma 3 2

Apex czekający na atak.

Apex wyszedł na korytarz, dzierżąc swoją broń, przyklęknął i czekał na napastników. Wyposażeni w karabiny i młoty Animalsi od razu poznali mordercę swojego lidera. Ten szybko rzucił się na nich, tnąc i siekając, odcinając kończyny, przeszywając klatki piersiowe i podrzynając gardła przeciwników. Kiedy został schwytany od tyłu, odgryzł kawałek przedramienia swojego niedoszłego zabójcy. Kiedy jego organizm doszedł do siebie, Apex wrócił do mieszkania, by poinformować wynajęty zespół, że mają teraz chwilę na ucieczkę z tego miejsca.

Trauma 3 3

Stratter dusi Nadię.

Tymczasem Nadia przeprowadzała wywiad na temat choroby dziewczynki. Wtedy podszedł do niej Stratter, mówiąc, że nie uratowała Gordona, ani Knappa, ale robi wszystko, by ocalić życie „małego szczura”. Nadia powiedziała, że jest medykiem i żeby strzelec się ogarnął, ten jednak złapał ją za gardło i podniósł. Powiedział, że Nadia powinna poznać swoje miejsce i że przez nią wszyscy zginą. Chciał poznać chociaż jeden powód, dla którego miałby jej nie zabijać na miejscu, a Nadia w odpowiedzi przyłożyła mu jego własny pistolet do podbródka. Stratter puścił ją po powrocie Apeksa i dodał tylko, że firma się nią zajmie, kiedy im powie o tym, co tu się stało. Apex skomentował ironicznie, że cieszy się, iż jego pieniądze na Trauma Team nie idą na marne. Powstrzymał też Strattera, kiedy Nadia zostawiała chorej dziewczynce antybiotyki na zwalczenie choroby.

Kiedy wyszli, Nadia przypomniała sobie rozmowę z Dobbsem, o której już wcześniej myślała. Spytała go wtedy, co by zrobił, gdyby mógł ocalić tylko ją albo ich klienta. Jej kochanek odpowiedział, że nie jest to łatwa odpowiedź, gdyż ratowanie klientów z opałów to ich obowiązek. Nadia była zła, gdyż według niej to było łatwe i powiedziała mu, że zrobiłaby wszystko, by ocalić jego życie. Chociaż wtedy, kiedy zginął cały jej zespół wraz z Dobbsem, ocaliła właśnie klienta, który był w krytycznym stanie.

Trauma 3 4

Nadia z muszką na Stratterze.

Trójka przeszła skąpanym w krwi korytarzem, a następnie zaczęła się kierować w dół klatką schodową, na której wybuchł granat. Nadia szła tuż za Stratterem, mając go na celowniku.

Przypisy

Advertisement