Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077: Trauma Team

Cyberpunk 2077: Trauma Team #1 – pierwszy komiks z serii Trauma Team, wydany 9 września 2020.

Komiks został wydany przez Dark Horse za porozumieniem z CD Projekt Red, twórcami Cyberpunk 2077. Scenarzystą komiksu jest Cullen Bunn, a za grafiki odpowiadają Miguel Valderrama i Jason Wordie.

Zarys fabuły[]

Nadia, asystent technika medycznego korporacji Trauma Team International, jest jedyną ocalałą nieudanej misji ratunkowej, która przemieniła się w strzelaninę. Kiedy zgadza się wrócić do pracy na nadchodzącą misję, Nadia i jej nowy zespół znajdują się w jeszcze bardziej niebezpiecznej i zagrażającej życiu sytuacji[1].

Fabuła[]

CPTT1, kadr ukazujący strzelaninę

Strzelanina, na którą dociera zespół Nadii.

Nadia, członek zespołu Trauma Team w Night City, chciała powrócić do pracy po swojej ostatniej nieudanej misji, w której zginął cały jej zespół. O godzinie 23 agenci zostali wysłani do Westbrook, dzielnicy słynącej z uciech, z zadaniem ewakuacji medycznej jednego z ich klientów o platynowym poziomie ubezpieczenia.

Kiedy dotarli na miejsce w swoim AV, zastali opustoszoną ulicę, na której odbywała się już strzelanina z udziałem ochroniarzy ich klienta oraz nieznanych sprawców ataku. Ostatni ochroniarz zginął pod ostrzałem jeszcze zanim zespół zdążył zejść na ziemię. Dotarłszy do wywróconego pojazdu klienta, Nadia rozcięła dach położonego na boku samochodu i udało im się wydobyć klienta, który znajdował się w krytycznym stanie.

CPTT1, kadr ukazujący masakrę zespołu Nadii

Śmierć Doddsa.

Kiedy Nadia i drugi technik medyczny, Zander, zajęły się opatrywaniem i przygotowaniem mężczyzny do transportu, ich strzelcy z zespołu, Dodds i Mason osłaniali je, kiedy nagle Dodds dostał pociskiem prosto w twarz, a jego hełm rozbił się, ukazując zakrwawioną twarz, na zawsze wpatrującą się w dal.

CPTT1, kadr ukazujący pracę Nadii i Trauma Team

Klient Trauma Team.

Zander obawiała się, że nie będą w stanie przetransportować pacjenta do swojego pojazdu i nakazała pilotom, Simmons i Adsonowi, umieścić AV na ziemi bliżej nich. Za pomocą działek zamontowanych po bokach udało im się przetrzebić nieco szeregi napastników, ale ostrzał wciąż był zbyt silny i Nadia została ostrzeżona, że mogą nie wyjść stamtąd żywe. Ona natomiast nie mogła skupić się na swoim zadaniu, gdyż prześladował ją martwy wzrok Doddsa.

Wtem na polu bitwy pojawił się ktoś nowy, mężczyzna o metalowych nogach i ramieniu, dzierżący dwa ostrza. Udało mu się przeskoczyć nad latającym pojazdem zespołu i wylądować tuż przy ratownikach. W ciągu kilku chwil Zander zginęła od pocisku, a Mason z rąk nowoprzybyłego cyberpunka. Nadia stała się jego kolejnym calem, ale piloci odwrócili uwagę napastnika, kontynuując ostrzał. Wkrótce AV został zniszczony, a Nadia pozostała sama, jednakże udało jej się utrzymać klienta przy życiu.

Nadia musiała zostać wyłączona ze służby, ponieważ Trauma Team nie byli pewni, czy po takim przeżyciu, w którym zginęli wszyscy pozostali członkowie jej zespołu, będzie w stanie dalej funkcjonować. Odosobniła się w swoim mieszkaniu na kilka tygodni, gdzie monitorowano ją i jej funkcje życiowe, w tym jej sen. Nadia czuła się pozostawiona na uboczu, czego nie cierpiała.

CPTT1, kadr ukazujący żałobę Nadii

Nadia podczas opowiadania swojej historii.

Jakiś czas później jedna z agentek Trauma Team przeprowadziła z Nadią serię rozmów i wywiadów, by upewnić się, że jest gotowa do służby. W trakcie opowiadania swojej historii została wypytana o kilka kwestii, takich jak zadowolenie z pracy i z zarobków. Dopóki przyznawała się, że ta praca jest dla niej czymś więcej i chciała zawsze pomagać ludziom, czynić dobrze, rozmowa nie szła w zadowalającym dla niej kierunku. Powiedziała, że myśl o powrocie do służby przepełnia ją niepokojem, ale równocześnie wierzyła, że gdyby nie była na to gotowa, to nie odpowiadałaby wtedy na pytania. Kiedy w końcu powiedziała, że liczy się dla niej dobro firmy, została upoważniona do ponownej służby.

CPTT1, kadr ukazujący wahania Nadii

Nadia tuż przed pierwszą misją po powrocie.

Po powrocie do Trauma Team, Nadię przypisano do nowego zespołu, składającego się z pilotów Deana i Withersa, strzelców Strattera i Gordona oraz jej nowego partnera Knappa. Wkrótce zostali wysłani na jej pierwsze zadanie po powrocie, które również okazało się być klientem o statusie platynowym. Stratter wciąż nazywał ją „nową” i opowiadał, że przejdzie teraz „chrzest ognia”, kiedy Gordon go powstrzymał i pokrótce opowiedział jej historię o tym, jak została ostatnią ocalałą podczas swojej ostatniej misji.

Misja odbywała się na terenie jednego z gangów. Zespół musiał wylądować na dachu niedokończonego apartamentowca, z którego dochodził sygnał alarmowy. Schodząc trzy piętra po schodach, zespół napotkał na starego bezdomnego, który przestrzegał ich przed dalszą drogą, powiedział, że już stąd nie wrócą i o „złych rzeczach”, które się tam dzieją.

Podczas przeszukiwania piętra Nadia widziała wiele opuszczonych mieszkań, a w jednym, z nich znajdowała się starsza kobieta na wózku inwalidzkim, podłączona do respiratora. Nie miała jednak szansy zareagować, gdyż strzelcy zostali zaatakowani przez gangsterów, przypominających Animalsów. Stratter został postrzelony w ramię, była to jednak rana powierzchowna i potrzebował jedynie stymulantów w postaci dorfiny. Zanim jednak Nadia zdążyła mu zaaplikować leki, zamarła w strachu, przypominając sobie śmierć Doddsa i pozostałych członków zespołu.

CPTT1, kadr ukazujący Apexa

Nowy klient okazuje się być mordercą poprzedniego zespołu.

Po kilku uwagach od Knappa, Nadia otrząsnęła się i podała Stratterowi środki łagodzące ból. Gordon wystrzelił salwę pocisków, tłumiąc atak gangsterów i rozkazał pozostałym dotrzeć do klienta. Zespół ruszył w stronę sygnału, a gang ruszył za nimi w pościg. Oni również szukali rannego. W końcu udało im się dotrzeć do zakrwawionych drzwi i wyważyć je. Ujrzawszy klienta, Nadia ponownie zatrzymała się i upuściła swoją walizkę z narzędziami ratowniczymi. Jej nowym pacjentem był ten sam mężczyzna, który zabił jej poprzedni zespół. Siedział pod ścianą, krwawiąc z różnych części ciała. Zobaczywszy ratowników skomentował tylko, że długo im to zajęło. Nadia nie mogła w to uwierzyć.

Ciekawostki[]

  • Hełm przedstawiony na okładce nie należy do Nadii, a do jednego ze strzelców. Każda rola w zespole Trauma Team ma inny rodzaj nakrycia głowy.
    • Najprawdopodobniej jest to Dodds, gdyż na samym środku znajduje się dziura po kuli.

Przypisy

Advertisement