Cyberpunk 2077 – gra komputerowa w trakcie produkcji, oparta na uniwersum Cyberpunka. Producentem oraz deweloperem jest CD Projekt RED. Została po raz pierwszy ogłoszona na CD Projekt RED Group Summer Conference 2012 jako oficjalna kontynuacja Cyberpunka 2020[1].

Świat gryEdytuj

Gra stanowi kontynuację Cyberpunka 2020 i alternatywę wobec wydarzeń z Cyberpunka v3.0. Cyberpunk 2077 rozgrywa się w dystopijnej metropolii Night City w Kalifornii, na południe od San Francisco. Podczas wydarzeń z Cyberpunka 2020 miasto ma populację ponad 5 milionów[2], a liczba ta ma wzrosnąć w czasach Cyberpunka 2077.

Po zapaści ekonomicznej we wczesnym XXI wieku Stany Zjednoczone są zmuszone do polegania na megakorporacjach. Korporacje specjalizują się w wielu różnych dziedzinach, takich jak bronie, robotyka, cybernetyka, farmacja, komunikacja czy biotechnologia. Wiele z nich działa ponad prawem.

Akcja gry toczy się wokół historii V, najemnego strzelca, który szuka dla siebie miejsca w Night City, najbardziej gwałtownym i niebezpiecznym mieście w rzeczywistości, w której rządzą Korporacje. Gracz może wybrać płeć, wygląd, rolę oraz przeszłość V. Wszystkie te rzeczy mają wpływ na rozwój akcji.

Mechanika gryEdytuj

RozgrywkaEdytuj

Cyberpunk 2077

Logo gry Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 – oficjalny zwiastun E3

Cyberpunk 2077 – oficjalny zwiastun E3

Gra ma otwarty świat i nieliniową fabułę. Gracze mogą mocno personalizować swoją postać, aby dostosować ją do swojego stylu rozgrywki. Można strzelać, eksplorować, dokonywać różnych wyborów i podejmować się wielu różnych aktywności i misji, które można wykonywać na rozmaite sposoby.

W Night City istnieją postacie nie mówiące po angielsku, przez co trzeba kupić implant tłumaczący, aby je zrozumieć. Sukces w zrozumieniu zależy od tego, jaki implant się kupi.

Świat ma dynamiczną, zmieniającą się pogodę oraz cykl dnia i nocy.

Gra ma być jednoosobowa. Na początku twierdzono, że ma mieć elementy multiplayera, ale na początku 2018 roku z tego zrezygnowano[3].

Kyle Rowley potwierdził, że gra nie będzie miała ekranów ładowania, poza ładowaniem gry przy jej uruchomieniu[4].

Deweloperzy pracują nad otoczeniem, które będzie zniszczalne. To dotyczy również ciał postaci, w grze będzie krew i widoczne rany odniesione od nowoczesnej broni[5].

PerspektywaEdytuj

Cyberpunk 2077 - Mike Pondsmith about Cyberpunk World

Cyberpunk 2077 - Mike Pondsmith about Cyberpunk World

Cyberpunk 2077 Gameplay Reveal — 48-minute walkthrough

Cyberpunk 2077 Gameplay Reveal — 48-minute walkthrough

Gra się głównie z perspektywy pierwszoosobowej. Stworzono nowy system walki dla tej perspektywy, obejmuje on pistolety, walkę wręcz, a także stymulanty wspomagające walkę (na przykład zwiększające szybkość ruchów osoby je zażywającej).

Gracze mogą wybrać perspektywę trzecioosobową podczas kierowania pojazdami, takimi jak samochody czy motory. Można poruszać się latającymi pojazdami, ale nie są sterowane przez gracza.

PostaćEdytuj

W grze istnieją cechy takie, jak Siła, którą można zwiększać poprzez zdobywanie poziomów i instalowanie cybernetyki. Umiejętności z kolei odpowiadają za wykonywanie czynności – hakowanie, rzemiosło, używanie broni, itd. Zostało potwierdzone, że hakowanie systemów będzie występowało w grze i będzie istotnym elementem rozgrywki[6].

Podczas tworzenia postaci gracz może wybrać między innymi płeć i historię postaci. Historia pozwala na powołanie postaci do życia i wskazanie, co sprowadziło ją do Night City. Historia zawiera autorytet z dzieciństwa, kluczowe wydarzenie życiowe, a także powód przybycia do Night City.

Zakładki przy tworzeniu postaci to np. Akt Urodzenia (Birth Record), Skan Biometryczny (Biometric Scan; dotyczy twarzy, włosów, blizn, koloru skóry), Wygląd (Appearance; dotyczy stylu, ubrania, kolczyków, tatuaży) i Biostaty (Biostats).

RoleEdytuj

Gra będzie miała płynny system ról (odpowiednik klas w innych grach), w którym V może wybrać jedno z drzewek umiejętności, dzięki czemu gracz może wybrać co najlepiej pasuje do jego sposobu gry.

  • Netrunner – elitarni hakerzy. Specjalizują się w skradaniu i cichych sposobach rozwiązywania problemów. Mogą hakować drzwi, zabezpieczenia, zakodowane systemy, a nawet mózgi ludzi.
  • Techie – inżynierzy, którzy potrafią budować wiele rodzajów broni, sprzętu, lubią ulepszać swoją rozgrywkę.
  • Solo – najemnicy, którzy są bardzo zdolni w walce. Są silni, szybcy, są niebezpiecznymi przeciwnikami.

TowarzyszeEdytuj

Jackie to jeden z towarzyszy, którzy będą przyłączali się do postaci gracza podczas niektórych zadań. Nie będzie żeńskiej wersji Jackie, ale na pewno wśród wszystkich towarzyszy w grze znajdą się kobiety[7].

Wymagania sprzętoweEdytuj

Komputer, na którym prezentowano 48-minutowe demo z 27 sierpnia 2018 roku ma następujące parametry[8]:

CPU: Intel i7-8700K
Płyta główna: ASUS ROG Strix Z370-I Gaming
RAM: G. Skill Ripjaws, V 2x16GB, 300MHz, CL15
GPU: GeForce GTX 1080TiGeForce GTX 1080Ti
SSD: Samsung 960 Pro 512 GB M.2 PCIe
PSU: Corsair SF600 600W

Dotychczasowy rozwój gryEdytuj

Cyberpunk 2077 title reveal

Cyberpunk 2077 title reveal

Cyberpunk 2077 - Teaser (2013)

Cyberpunk 2077 - Teaser (2013)

Grę ogłoszono na początku 2012 roku na CD Projekt RED Group Summer Conference. Nazywała się wtedy Cyberpunk. Powiedziano, że ukaże się po grze Wiedźmin 3: Dziki Gon i nie podano daty[1]. Później w tym samym roku ukazał się filmik z nowym tytułem gry – Cyberpunk 2077[9].

W 2013 roku ukazał się teaser Cyberpunka 2077 reżyserowany przez Tomka Bagińskiego[10]. W tym samym roku ukazał się filmik, w którym Mike Pondsmith wyjaśnia, czym jest cyberpunk i jaki ma klimat[11].

W 2018 roku we Wrocławiu otwarto nowe studio, by wesprzeć tworzenie gry[12].

Podczas E3 2018 ujawniono trailer Cyberpunka 2077[13].

27 sierpnia 2018 roku ukazał się 48-minutowy gameplay z gry[14].

Jesienią 2018 roku CD Projekt RED nawiązał współpracę z Digital Scapes w celu wspólnej pracy nad Cyberpunkiem 2077 i innymi projektami[15].

Philipp Weber, starszy twórca zadań, powiedział w wywiadzie z COG Connected w styczniu 2019 roku, że deweloperzy gry musieli poznać dokładnie cyberpunkowy świat. Musieli dobrze poznać Cyberpunka 2020, filmy takie jak Blade Runner, Ghost in the Shell oraz książki, np. Neuromancera[16].

Jeśli chcesz opowiedzieć naprawdę dobre historie, musisz znać ten świat. To właśnie z tego powodu zespoły fabularne – pisarze, twórcy zadań, projektanci filmów – stworzyli listę „musisz znać”. To są książki, które musieliśmy przeczytać, to są zasady Cyberpunk 2020, które musieliśmy znać, to są również filmy. Musieliśmy się w to wszystko zanurzyć.

GaleriaEdytuj

Grafiki koncepcyjneEdytuj

Trailer z E3 2018Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 CD Projekt RED Group Summer Conference 2012
  2. Cyberpunk 2020
  3. Sounds like Cyberpunk 2077 decided against multiplayer
  4. Cyberpunk 2077 Won't Have Loading Screens
  5. Cyberpunk 2077 Devs Experimenting With Fully Destructible Environments
  6. CD Projekt RED Teases Hacking Mechanisms in Cyberpunk 2077
  7. Cyberpunk 2077 na Twitterze
  8. Cyberpunk 2077: Here's the PC the Demo Was Running On
  9. Cyberpunk 2077 title reveal
  10. Cyberpunk 2077 – Official Trailer (2013) | CD Projekt RED Game HD
  11. Cyberpunk 2077 – Mike Pondsmith about Cyberpunk World
  12. Introducing CD PROJEKT RED Wrocław
  13. Cyberpunk 2077 – oficjalny zwiastun E3
  14. Cyberpunk 2077 — pierwsza prezentacja; 48 minut rozgrywki
  15. Cyberpunk 2077 – CD Projekt RED będzie współpracować z Digital Scapes
  16. 16,0 16,1 Blade Runner i Ghost in the Shell inspiracją dla twórców Cyberpunk 2077