Cyberpunk Wiki
Advertisement
Cyberpunk Wiki
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2013 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Cyberpsychoza – jest choroba psychiczna spowodowana zbyt dużą ilości cybernetyki w organizmie człowieka. Początkowo osoba z cyberpsychozą zaczyna się lepiej odnosić do maszyn niż do ludzi i z czasem zaczyna ich całkowicie ignorować nawet najbliższych[1].

Są tacy... jacyś...słabi i śliscy,wiesz? Dotykasz ich, po prostu ich... dotykasz a oni umierają...
Nieznany cyberpsychol (Cyberpunk 2020)

Przyczyny zachorowań[]

Głównym powodem jest Cybermoda i chęć ulepszenia swojego ciała, co skutkuje ciągłymi operacjami i wprowadzaniem do organizmu Cybernetyki. Każde poważniejsze rozszerzenie cybernetyczne powoduje utratę człowieczeństwa i zmianę w psychice.

Skutki Cyberpsychozy[]

Ten gość ważył ze ćwierć tony, tyle miał na sobie metalu. Gdy zapędziliśmy go na dół do stacji maglevu, zdążył już zabić 15 ludzi. Powiedział, że nie może znieść tych wszystkich oślizłych worków krwi i wody doprowadzających go do pasji...
Sierżant Max Hammerman (Cyberpunk 2020)

Osoba, która zachorowała na Cyberpsychozę traci zainteresowanie ludźmi, lepiej jej się żyje z technologią oraz maszynami. Powoli ich ignorancja zamienia się w nienawiść do ludzi, co kończy się często utratą nad panowaniem nad sobą.

Walka z chorobą[]

Państwa sponsorują terapie dla uleczania osób chorych na Cyberpsychoze, problemem jednak jest najczęściej sprowadzenie pacjenta do kliniki psychiatrycznej. Dlatego też powstał oddział policyjny Pscyho Squad polujący i obezwładniający (w razie konieczności zabijający) cyberpsychopatów[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Mike Pondsmith, „Cyberpunk 2020”, 2. edycja, tłum. J. Brzeziński i T. Jasinkiewicz, wydanie 1.1. Copernicus Corporation, Warszawa 1995 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1990).
Advertisement