Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2013 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk Red Artykuł dotyczy Cyberpunk v3 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077 Artykuł dotyczy Cyberpunk: Edgerunners

Cybermoda – moda w świecie Cyberpunka. Posiadanie elementów cybernetycznych wpiętych w ciało jest modne i nowoczesne. Dlatego też wszyscy, gdy tylko ich stać, wykupują chipy, zegarki podskórne, instalacje cyberoptyczne z wkładką koloryzującą (W 2020 roku modne były metaliczne odcienie[1]) i wiele innych cybernetycznych modyfikacji ciała.

Cybermoda i praca[]

Jeśli praca ma coś wspólnego z ochroną czy walką obowiązkowe jest posiadanie dwóch lub trzech rodzajów software'u przeznaczonych do walki plus ewentualnie gniazdo inteligentnej broni. Solo mają często też zamiast którejś kończyn cybernetyczne zamienniki umożliwiające ukrycie w nich wielu przydatnych narzędzi i broni. Każdy Cyberpunk marzy o jakiejś cybernetycznej instalacji, nie jest to jednak tanie, ponieważ każda taka instalacja kosztuje około kilka dziesiątek tysięcy Eurodolarów. Niektórzy również obawiają się zagrożenia, którym jest Cyberpsychoza, czyli choroba psychiczna spowodowana zbyt dużą ilością zmian w ciele człowieka[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Mike Pondsmith, „Cyberpunk 2020”, 2. edycja, tłum. J. Brzeziński i T. Jasinkiewicz, wydanie 1.1. Copernicus Corporation, Warszawa 1995 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1990).
Advertisement