Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Combat Cabb, CC – przewoźnik taksówkarski znany wysoko wykwalifikowanych kierowców oraz transportu osób do stref walki[2].

Opis[]

Combat Cabb ma najlepszych kierowców bitewnych na rynku i szczyci się tym, że przewozi klientów tam, gdzie chcą, kiedy tego chcą. Wiele osób wybiera się na przejażdżki do stref walki tylko dla pamiątki i żeby móc się tym pochwalić[2].

Swoją sławę w całych Stanach CC zawdzięcza także serialowi komediowemu nadawanemu przez Diverse Media Systems[2].

Taksówki Combat Cabb są opancerzone jak czołgi i uzbrojone jak pojazdy AV-9. Do różnorodnego składu kierowców wliczają się weterani cyberwojen, dawne ofiary cyberpsychozy i korpo szczury wygnane ze swoich firm[1].

Biura Combat Cabb znajdują się w dwóch opancerzonych budynkach, wyglądających niemal jak bunkry. W wysuniętym bardziej na północ budynku mieści się główny garaż i biuro nawigatorów. W drugim budynku natomiast znajdują się bunkier z uzbrojeniem, warsztat naprawczy oraz sześć „specjalnych taksówek”, czyli potężnie opancerzonych pojazdów, które zostały zakupione od rządu po konfliktach środkowoamerykańskich. Te właśnie samochody używane są podczas najbardziej ekstremalnych przejazdów lub operacji wyciągnięcia taksówkarzy CC uwięzionych gdzieś w strefie walki. Wokół dwóch głównych budynków znajdują się jeszcze cztery mniejsze, które tworzą zakwaterowanie, stołówkę, socjal i strefę rekreacyjną dla wielu pracowników Combat Cabb[3].

Historia[]

Combat Cabb zostało założone w 2011 przez Harricka McGivenaya, dawnego solo i najemnika i szybko stało się miejską legendą[1].

W 2013 G. Stafford napisał książkę o fikcyjnych przygodach CC podczas wojen z mafią i metalowych wojen[1][3].

Na podstawie książki wydano film, a w 2017 rozpoczęto serial komediowy, który nadawał w każdy czwartek i zebrał widownię setek milionów widzów w przeciągu trzech lat. Serial opowiada o przygodach założyciela, Harricka, oraz jego ukochanej Emmanualle Moore, która jest najtwardszym taksówkarzem w firmie. Serial jest najlepiej ocenianym programem w historii[3].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Mike Pondsmith, „Night City”. Copernicus Corporation, Warszawa 2006 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1991), s. 142.
  3. 3,0 3,1 3,2 Mike Pondsmith, „Night City”. Copernicus Corporation, Warszawa 2006 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1991), s. 144.
Advertisement