Cyberpunk Wiki
Advertisement
The Blackwall Database CP2077

Reprezentacja Blackwalla w grze „Cyberpunk 2077”.

Blackwall[1], znany także pod kryptonimem „Czarny Mur[2] to wirtualna bariera zaprojektowana przez NetWatch, której zadaniem jest odseparowanie zbuntowanych SI w Sieci od reszty cyberprzestrzeni.

Historia[]

Lata 40.[]

Odkąd Rache Bartmoss wywołał DataKrash ludzkość musiała poświęcić wolny dostęp do wiedzy i zasobów w zamian za zabezpieczenie Sieci. NetWatch próbował odzyskać kontrolę nad starym Internetem w Czasie Czerwieni, jednak po przegranej trzyletniej kampanii, zdecydowali się rozpocząć projekt „Czarny Mur” w 2044] roku. Z pomocą Duchów i Transcendentalnych korporacja w sekrecie postawiła barierę pomiędzy cyberprzestrzenią wykorzystywaną przez ludzi a tą zainfekowaną przez sztuczną inteligencję, a ocalałe punkty dostępu do Starej Sieci były konsekwentnie odnajdowane i zamykane[2][3].

2077[]

Przed 2077 Blackwall działał już sprawnie i zabezpieczał świat przed niszczycielskim zagrożeniem SI. Niektóre grupy netrunnerów wierzyły jednak, że uwolnienie sztucznych inteligencji pomoże im podbić wirtualny świat i zaczęły szukać sposobów na zniszczenie bariery. NetWatch poświęcał wszystkie zasoby, aby temu zapobiec.

Zgodnie z kilkoma źródłami Blackwall w tej formie nie jest firewallem, a potężną sztuczną inteligencją, podszywającą się za LOD. Jej zadaniem jest identyfikowanie zbuntowanych SI i odgradzanie im drogi do bezpiecznej Sieci. Niektórzy uważają, że Blackwall jako sztuczna inteligencja mógłby się sam zbuntować, natomiast Voodoo Boys są pewni, że tak się stanie, dlatego poszukują drogi do pozbycia się Czarnego Muru i zyskania przychylności czyhających po drugiej stronie świadomości.

Organizacje bardziej elitarnego pochodzenia również zainteresowane są Blackwallem. Militech planował reaktywować projekt Cynosure, który również był wczesną próbą pochwycenia zbuntowanej SI i wykorzystanie bariery dla własnych celów — głównie przeciwko Arasace. Federalny rząd Nowych Stanów Zjednoczonych również wyraził chęć przechwycenia Blackwalla za pomocą uzdolnionych netrunnerów, takich jak Song So Mi, mimo iż mogłoby to doprowadzić do kolejnego światowego albo korporacyjnego konfliktu.

Alt Cunningham wyjawiła, że przetrwanie za Blackwallem jest możliwe poprzez przybranie ludzkiej postaci, aby nie wymieszać się z surowymi danymi, jakich jest tam pełno.

W zależności od wyborów podjętych w Cyberpunk 2077 V lub Johnny Silverhand mogą dołączyć do Alt za murem i połączyć się z nią i innymi konstruktami z Mikoshi[1].

Ciekawostki[]

  • Maelstrom byli w stanie przeprowadzić rytuał i przyzwać zbuntowaną SI, znaną jako Lilith.
  • V jest w stanie wytworzyć pewne przedmioty, które mają być zamieszkiwane przez zbuntowane SI zza Blackwalla: cyberdek Militech Canto i karabin Midnight Arms Erebus.
    • Podobnie jak Lilith, te sztuczne inteligencje cechują się aroganckim i poniżającym stosunkiem do ludzkiego istnienia.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 CD Projekt Red, Cyberpunk 2077, 2020.
  2. 2,0 2,1 Mike Pondsmith, „Cyberpunk RED”. R.Talsorian Games, Berkeley 2019.
  3. Mike Pondsmith, James Hutt, J Gray, Bartosz Sztybor, „Cyberpunk: Edgerunners Mission Kit”. R.Talsorian Games, 2024.
Advertisement