Cyberpunk Wiki
Advertisement

Birma (dawniej Birma) to kraj Azji Południowo-Wschodniej składający się z ponad 100 grup etnicznych, graniczący z Indiami, Bangladeszem, Chinami, Laosem i Tajlandią. Rangun (dawniej Rangun), największe miasto w kraju, jest domem dla tętniących życiem targowisk, licznych parków i jezior oraz strzelistej, złoconej pagody Shwedagon, która zawiera relikty buddyjskie i pochodzi z VI wieku.

Opis[]

Przykro mi to mówić, Birma to dziura. W Azji Południowo-Wschodniej h jest na drugim miejscu pod względem biedności, zaraz za Czerwonymi Khmerami w Laosie, po prostu dlatego, że SLORC nie dokonuje hurtowej rzezi ludności i nie wysyła jej na farmy niewolników. Jednak strasznie ich to uciska. SLORC (State Law & Order Restoration Council) kieruje programem od 1988 roku. W tym czasie stary rząd, który uzyskał niepodległość od Wielkiej Brytanii, został wyrzucony z powodu powszechnej korupcji. Armia przejęła władzę w wyniku wojskowego zamachu stanu, utworzyła SLORC i „obiecał nowe wybory”. Kiedy wydawało się, że ich ulubiona impreza Ne Win może przegrać, zrobili wszystko, od przemalowania Rangunu po przenoszenie całych wiosek, aby zepsuć proces. Kiedy SLORC przegrał, aresztowano zwycięzców i wielu z nich „zniknęło”. Obecna atmosfera w stolicy, Rangunie, to po prostu cicha desperacja i rezygnacja z losu. Jeśli chodzi o kulturę, mieszkańcy Birmy są do głębi buddystami Theravady. Plemiona górskie to głównie animiści, a komuniści to, cóż, komuniści maoistyczni.

Rząd[]

SLORC i armia (Tatmadaw) robią wszystko, co mogą. To stan wojenny, pracownikom rządowym grozi zwolnienie lub nawet aresztowanie za rozmawianie ze sobą o polityce. W Rangunie obowiązuje godzina policyjna o godzinie 22:00 i swobodnie stosuje się taktykę terrorystyczną i/lub tortury. Media są pod ścisłą kontrolą. Zagraniczne media i piraccy nadawcy są zabijani w sposób chaotyczny. Aby cokolwiek osiągnąć, potrzebne są łapówki. SLORC sprawia, że gubernatorzy Dixie wyglądają jak aktywiści Amnesty Int'I. Jedyną prawdziwą opozycją są maoiści na granicy z Lam oraz byli watażkowie narkotykowi z KMT i plemiona etniczne na północy. Te dwie grupy kontrolują większość pozostałych obszarów drewnianych i kopalni klejnotów. SLORC walczy z nimi o kontrolę nad tymi zasobami, aby mogli za pomocą większej liczby broni i czołgów kontrolować ludzi; rebelianci sprzedają LUB zasoby, aby móc kupić więcej broni i rakiet do walki z rządem. Khan Fa i jego przyjaciele płacą obu za pozwolenie mu na transport broni, narkotyków i czegokolwiek przez Birmę i w dół rzeki Mekong. Nawiasem mówiąc, SLORC dostaje broń po „cenach przyjaźni” od Chińczyków. To powstrzymuje rząd Birmy od uzbrojenia Japończyków i sprawia, że Czerwoni Khmerzy są zajęci Birmą, a nie południowymi Chinami

Gospodarka[]

Jednym słowem przechlapane. SLORC kontroluje wielkie monopole: ropę naftową, ryż, drewno i klejnoty. Niestety są skorumpowani i niekompetentni. Kiedy światowy krach żywnościowy dotknął Birmę, wyeksportowano cały ryż, jaki tylko mógł, po wyższych cenach, powodując głód wśród ludności. Mając gotówkę w ręku, uzupełnili swoje zbroje najnowszą bronią chińską i amerykańską, przy czym ta ostatnia była kierowana przez Tajlandię. Dowódcy kupili także nowe japońskie samochody do poruszania się. Jednak poza biurami SLORC w całym kraju brakuje żarówek? Rząd jest tak niekompetentny, że myślał, że jeśli wszyscy będą jeździć po prawej stronie, sprowadzą zagraniczne firmy, nie wspominając już o tym, że większość sąsiadujących krajów jeździ po lewej stronie. Oficjalną walutą jest kiat (wymawiane „czat”), a rząd wycenia go na K5 za jednego Eb. Zmieniają także losowo projekty dużych nominałów, uznając, że jeśli masz pod łóżkiem plik dużych banknotów kyat, to zdobyłeś je nielegalnie, więc jeśli wszystko stracisz, będziesz sam winien.

Advertisement