Cyberpunk Wiki
Advertisement

Unia Beneluksu, znana również jako po prostu Benelux, jest unią polityczno-gospodarczą i formalną międzynarodową współpracą międzyrządową trzech sąsiadujących ze sobą państw w Europie Zachodniej: Belgii, Holandii i Luksemburga.

Opis[]

Prawie wszyscy mówią po angielsku we wszystkich trzech krajach, nawet jeśli istnieją różnice regionalne i dziwne lokalne słowo lub dwa. Ludzie są zazwyczaj uprzejmi wobec obcokrajowców, z wyjątkiem Niemców, a większość z nich pozytywnie reaguje na każdą próbę mówienia w ich języku, najczęściej odpowiadając po angielsku. Ponieważ WE używa eurodolara, waluta nie stanowi problemu w żadnym z tych krajów, ale próba użycia waluty obcej gdziekolwiek poza Luksemburgiem może skutkować wizytą policji. Ma to konsekwencje dla niewinnego turysty, dlatego radzimy: upewnij się, czym chcesz zapłacić. Podróżując od północy, teren zmienia się z płaskiego i nudnego w Holandii, do całkowicie pagórkowatego Luksemburga, a Belgia ma zarówno równiny, jak i wzgórza, a nawet sporadyczne góry. Połączenia kolejowe i drogowe łączące wszystkie trzy kraje są bardzo dobre i dobrze utrzymane, mimo że polityka europejska ma na celu przekonać ludzi do korzystania z systemów transportu publicznego. Tereny wiejskie, przez które podróżujesz, są w większości niepozorne, ponieważ we wszystkich trzech krajach rozpaczliwie brakuje przestrzeni życiowej pomimo zmniejszającej się liczby ludności. Wynika to ze zmian w wielkości fizycznej Holandii i ilości gruntów w Belgii wykorzystywanych przez machinę WE. W Luksemburgu zawsze brakowało przestrzeni życiowej, a dzięki sukcesom instytucji finansowych przyciągnął wielu pracowników korporacji, zwiększając populację do rekordowych rozmiarów.

2077[]

Nie jest jasne, czy do 2077 r. obszar Beneluksu utrzyma jakikolwiek poziom dobrobytu, ponieważ rozległe powodzie spustoszyły region, powodując kryzys uchodźczy, który zmusił wielu obywateli Beneluksu do ubiegania się o azyl w Skandynawii

Holandia[]

Holandia została zmuszona porzucić część swojego lądu na rzecz podnoszącego się poziomu morza i wycofać się za wyższe i grubsze mury morskie, aby ocalić resztę swojego wrażliwego wybrzeża. W obszarze Zelandii oznaczało to, że ściany morskie przesunęły się w głąb lądu, a peryferyjne tereny zostały opuszczone. Gdy morze odzyskało tę ziemię, powstało wiele małych wysp i łach, czyniąc ten obszar niebezpiecznym dla wszystkiego, co było większe niż łodzie wiosłowe i poduszkowce. Nie trzeba dodawać, że przemytnicy lubią ten obszar i wiele paczek przedostaje się do Europy przez falochron. Ponieważ Holendrzy stracili ziemię na jednym obszarze, kontynuowali rekultywację północy i obecnie cały obszar w głębi lądu Afsluit Dyke jest suchy i prawie całkowicie zabudowany. Tak naprawdę cały zachodni obszar kraju to jeden wielki kompleks miejski z dużym portem przemysłowym na południowym krańcu. Większość holenderskiego handlu masowego i całe paliwo wpływa przez ten port, w związku z czym bezpieczeństwo jest surowe. Pozostała część kraju zajmuje się produkcją żywności i kwiatów na rynek eksportowy. Ponieważ kwiaty są towarem luksusowym, rząd holenderski przeznacza duże środki na utrzymanie tego wysoce dochodowego handlu.

Belgia[]

Belgia straciła wiele swoich terenów zarówno na rzecz WE, jak i na rzecz ogromnego kompleksu superportów, który powstał wokół pierwotnego portu w Oostende. Ten superport jest głównym portem obsługującym handel do i z WE i zajmuje całe wybrzeże Belgii i rozciąga się na około 15 km w głąb lądu. Port posiada setki miejsc do cumowania dla statków nawodnych i łodzi podwodnych, a także posiada ogromne lotnisko, które jest w stanie przyjąć największe cywilne samoloty transportowe. Oostende jest połączona z resztą WE i dalej licznymi połączeniami kolejowymi i drogowymi, które rozciągają się nad Belgią jak gigantyczna sieć, przecinając przedmieścia niemal każdego miasta i naturalnego elementu terenu. Inną dużą część Belgii zajmuje rozległa metropolia WE, składająca się z kompleksu miejskiego Bruksela, Antwerpia i Gandawa, w którym mieści się Rada Europejska oraz wszystkie towarzyszące jej biura i personel. Wszystkie międzynarodowe korporacje utrzymują tu dużą obecność, a wiele krajów ma tu swoje konsulaty lub ambasady. Oznacza to, że większość ludności kompleksu miejskiego, wciąż nazywanego Brukselą, to obcokrajowcy, w wyniku czego, choć kontrolowane przez WE, bezpieczeństwo zapewniają także korporacje, które czują potrzebę wykorzystania własnych ludzi, aby zapewnić bezpieczeństwo ich personelu. Nie trzeba dodawać, że czasami prowadzi to do tarć między rządem a korporacjami, ale większość ludzi zgadza się, że Departament D Komisji Spraw Wewnętrznych zwykle ma ostatnie słowo.

Luksemburg[]

Luksemburgowi udało się pozostać stosunkowo niezmiennym przez ostatnie dwadzieścia lat, poza stopniową urbanizacją większości kraju. Jej główną branżą jest bankowość. Jest ona powszechnie nazywana „Szwajcarią Europy” ze swoją polityką braku pytań i niechęcią do współpracy w stosunku do oficjalnych dochodzeń i pytań. W rzeczywistości główną zasadą bankowości w Luksemburgu jest to, że dopóki w ich kraju pozostajesz czysty, nie obchodzi ich, skąd pochodzą Twoje pieniądze i co z nimi robisz. Nie trzeba dodawać, że wiele funduszy typu slush z UE ma siedzibę w Luksemburgu, ponieważ uważa się to za zarówno bezpieczniejsze, jak i tańsze niż inne dobrze znane finansowe bezpieczne przystanie. Sam kraj jest bardzo czysty i zadbany, pozornie nie widać tu biedy ani niezadowolenia, które widzą odwiedzający go obcokrajowcy. Prawda jest taka, że Luksemburg eksportuje niechciane produkty do innych krajów WE, które je przyjmują i przechowują jako zapłatę za usługi finansowe

Rząd[]

Obszarem krajów nizinnych zarządza Zjednoczony Kongres Beneluksu, w skład którego wchodzą przedstawiciele wszystkich trzech krajów. Liczba kongresmanów w każdym kraju jest wprost proporcjonalna do wielkości jego populacji. Każdy kraj przeprowadza własne wybory, podczas których ludność wybiera swoich kongresmenów spośród kandydatów przedstawionych przez wszystkie partie polityczne. Kongres Zjednoczonego Beneluksu nadzoruje funkcjonowanie wszystkich trzech krajów i realizację woli WE. Korzyści z połączonej administracji to niższe koszty, lepsza komunikacja między trzema krajami i zjednoczony głos, który jest łatwiej słyszalny na korytarzach WE. Wybory odbywają się co trzy lata we wszystkich krajach, ale poszczególne kraje mogą przeprowadzić wybory w celu zmiany kongresmenów, jeśli uznają to za konieczne.

Advertisement